Specialiștii spun că în fiecare zi trebuie să consumăm cel puțin 1,5 litri de apă. Dacă bem mai puțin corpul sse deschidratează, mai ales dacă obișnuim să consumăm cafea, cola, ceai negru sau alcool.

E sănătoasă apa minerală?

Da, aceasta oferă organismului substanțe minerale vitale, cu atât mai importante pentru organism cu cât corpul transpiră. Între apa minerală plată și cea carbogazoasă nu sunt diferențe mari, ci mai mult diferențe de gust. Doar peroanele cu un stomac sensibil trebuie să evite consumul apei minerale carbogazoase. În orice caz, lipsa apei din organism scade randamentul muncii și dă o stare de oboseală și slăbiciune. Fiecare apă minerală are o compoziție proprie de minerale, de aceea este bine să acorzi atenție acestei compoziții când te hotărăști pentru un sortiment sau altul de apă.

Atenție la sodiu!

În cazul bebelușilor și al persoanelor hipertensive trebuie ținut cont de cantitatea de sodiu din apă. Dacă se dă bebelușilor apă minerală, aceasta trebuie să nu conțină mai mult de 20 mg sodiu la litru de apă. Același lucru se recomandă și persoanelor cu hipertensiune.

Pro și contra apei de la robinet

În majoritatea zonelor din țară apa de la robinet este de calitate, însă conține foarte puține minerale. Dacă este transportată prin conducte vechi, atunci trebuie lăsată să curgă mai mult înainte de a fi băută sau folosită la spălarea fructelor și a legumelor. Util poate fi și un filtru de apă care reține bacteriile, paraziții și substanțele toxic, dar nu și substanțele minerale.

Calculează-ți necesarul de apă

Pentru a calcula exact de câtă apă ai nevoie pe zi, înmulțește cu 40 m greutatea ta în kilograme. De exemplu, dacă ai 65 kg, necesarul tău de apă este 65 x 40 ml = 2600 ml. Necesarul de lichide poate fi completat și cu ceai de fructe sau de plante.

 

Credit foto: Shutterstock