Principalele simptome ale depresiei postpartum sunt de natură psihologică și constau în sentimente de singurătate, tristețe, vină, extenuare, lipsa de interes în îngrijirea copilului. Sunt de asemenea uzuale anxietatea și stresul în perioada imediat următoare nașterii.

În mod surprinzător, nu doar femeile, ci și bărbații pot suferi de depresie postpartum și, conform studiilor, 25% dintre proaspeții tătici prezintă un anumit simptom de depresie. Nu este cunoscută exact cauza apariției depresiei postpartum și la bărbați, deoarece ei nu trec prin aceleași schimbări hormonale ca și femeile după naștere.

Din fericire, există mai multe remedii naturiste la care pot apela atât mămicile, cât și tăticii, pentru a depăși mai ușor această perioadă dificilă și a preîntâmpina depresia postpartum.

Remedii pentru depresia postpartum: Turmeric

Turmericul are un conținut foarte ridicat de antioxidanți și constituie un adevărat superaliment, ajutând la combaterea și prevenirea a numeroase boli, inclusiv cancer. Turmericul este de asemenea util în depresia postpartum. Substanța activă din turmeric, curcumina are un puternic rol antiinflamator. Un nivel ridicat de inflamație în corp poate conduce la fluctuații ale stării de spirit și la simptome depresive. Prin urmare, este important să reducem inflamația și stresul oxidativ din organism. Un aliat de nădejde în acest scop îl reprezintă turmericul. Piperul stimulează absorbția substanței active din acesta, curcumina. Consumă așadar zilnic o jumătate de linguriță de turmeric cu puțin piper măcinat.

Remedii pentru depresia postpartum: Iaurt cu probiotice

Peste 50% din activitatea sistemului imunitar are loc la nivelul sistemului digestiv. Modul cum se realizează digestia poate influența starea de spirit și nivelul de hormoni din organism. Dacă digestia nu se face așa cum ar trebui, simptomele depresiei se pot agrava. Include iaurtul cu probiotice în dieta ta zilnică pentru a-ți îmbunătăți digestia și a crește numărul de bacterii benefice din intestine. Alege sortimente de iaurt care au în conținutul lor probiotice. Uită-te pe etichetă pentru a te asigura că produsul ales conține probiotice.

Remedii pentru depresia postpartum: Practicarea de exerciții fizice

Un dezechilibru hormonal poate conduce la depresie și anxietate, deoarece hormonii joacă un rol fundamental în reglarea stării noastre de spirit. Cel mai indicat remediu pentru depresia postpartum îl constituie practicarea unui tip de sport. Exercițiile fizice stimulează metabolismul, contribuie la detoxifierea corpului și cresc nivelul de serotonină, considerată hormonul fericirii. Serotonina și alți hormoni benefici activați prin practicarea sportului pot îmbunătăți starea de spirit și preveni depresia postpartum.

Remedii pentru depresia postpartum: Meditație

Stresul cronic sau depresia postpartum pot fi combătute cu ajutorul meditației. Timp de mii de ani, meditația a fost utilizată pentru a accentua conexiunea dintre minte și corp, a relaxa și limpezi mintea și a vindeca trupul. Meditația poate contribui și la echilibrarea producției de hormoni care îmbunătățesc starea de spirit. Du-te la 2-3 ședințe de meditație pe săptămână și vei sesiza în scurt timp efectele sale benefice.

Remedii pentru depresia postpartum: Vitamina D

Corpul nostru are nevoie de vitamina D pentru a putea utiliza în mod adecvat calciul. Conform studiilor, un nivel ridicat de calciu în organism este corelat cu o incidență mai scăzută de depresie postpartum. Prin urmare consumă lactate și ia totodată un supliment cu vitamina D. Vara, poți ieși pur și simplu dimineața timp de 15 minute la soare, deoarece corpul nostru produce vitamina D cu ajutorul luminii solare.

Foto: Pixabay