Află cum să previi sau să reduci răul de mișcare

Răul de mișcare. Femeie în avion

Răul de mișcare, răul de mașină sau răul de avion, se manifestă printr-o stare generală proastă, greață, vomismente, dureri de cap și transpirație excesivă care se produc atunci când ne deplasăm cu un mijloc de transport. Cauza o constituie faptul că urechea internă, ochii și alte zone ale corpului care detectează mișcarea transmit semnale contradictorii la creier.

Răul de mișcare se produce atunci când o parte a sistemului care asigură echilibrul (urechea internă, articulațiile și musculatura sau vederea) indică deplasarea corpului, pe când alte părți ale corpului nu percep mișcarea. De exemplu, atunci când o persoană se află într-un avion, urechea internă poate percepe mișcarea implicată de zbor, dar ochii nu văd nicio mișcare. Aceasta conduce la un conflict între simțuri, iar rezultatul constă în răul de avion (răul de mișcare).

Oricine poate suferi de rău de mișcare, dar unele persoane sunt mai sensibile la răul de mișcare decât altele: copiii cu vârsta cuprinsă între 2 și 12 ani, gravidele și persoanele care suferă de migrene.

Cum să previi sau să reduci răul de mișcare?

Pentru a preveni răul de mișcare, există mai multe lucruri pe care le poți face, atât înainte de începerea călătoriei, cât și în timpul acesteia:

  • Evită consumul de alcool.
  • Evită consumul de alimente sau de băuturi în exces înainte și în timpul călătoriei.
  • Evită alimentele picante, prăjelile și grăsimile.
  • Evită alimentele cu mirosuri intense care pot intensifica senzația de greață.
  • Alege un loc unde să simți cel mai puțin deplasarea mijlocului de transport. De exemplu, locul de deasupra aripii din avion sau cabina situată la un etaj inferior și în partea centrală a unei nave de croazieră.
  • Nu sta cu spatele fată de direcția de deplasare.
  • Stai pe locul din față atunci când mergi cu mașina.
  • Nu citi atunci când te afli în mijlocul de transport.
  • Concentrează-ți privirea pe un punct fix situat în depărtare.
  • Pornește aerul condiționat cel mai apropiat de tine sau deschide geamul pentru a inspira aer proaspăt, dacă acest lucru este posibil.
  • Fă exerciții de respirație: inspiră și expiră cât mai profund și mai lent.

Cum să previi sau să reduci răul de avion?

Răul de avion poate apărea atât în cazul persoanelor care sunt la primul lor zbor, dar și în cazul celor care au mai zburat cu avionul. În mod surprinzător, chiar și piloții de avion au uneori rău de avion.

Iată ce poți face pentru a scăpa de răul de avion (răul de mișcare):

  • Alege un loc poziționat într-o zonă mai stabilă a avionului, de exemplu deasupra aripilor avionului.
  • Bea o băutură carbogazificată.
  • Nu consuma alcool.
  • Hidratează-te suficient pe toată perioada zborului.
  • Concentrează-te asupra a ceva îndepărtat sau uită-te pe hublou dacă ești pe locul de la geam.
  • Pornește aerul condiționat de deasupra capului.
  • Odihnește-te suficient înainte de cursă.
  • Nu mânca în timpul zborului.

Remedii naturiste pentru răul de mișcare

Ghimbir: Ghimbirul reprezintă unul dintre cele mai eficiente remedii pentru răul de mișcare sau pentru greață. Îl poți consuma crud: curăță de coajă o bucățică de ghimbir și ține-o în gură ca pe o bomboană. Poți consuma ghimbir și sub formă de pastile, capsule sau tablete pe care le găsești la farmacie. Uleiul esențial de ghimbir este și el eficient. Toarnă câteva picături de ulei într-un pahar cu apă caldă și ia câte o înghițitură din această băutură la intervale regulate pe timpul voiajului.

Mentă: Mentha piperita este de asemenea foarte utilă pentru a preveni răul de mișcare și starea generală proastă. Bomboanele cu mentă pot fi eficiente, așa că ia cu tine o pungă de bomboane mentolate. Sau fă-ți ceai de mentă și ia-l cu tine într-o sticlă atunci când călătorești. Poți consuma menta și sub formă de ulei esențial. Ca și în cazul celui de ghimbir, toarnă câteva picături într-un pahar cu apă caldă și bea din acest amestec pe timpul călătoriei.

Fenicul: Poți mesteca semințe de fenicul atunci când te deplasezi cu un mijloc de transport și te confrunți cu răul de mișcare. Sau prepară-ți un ceai de fenicul, toarnă-l într-o sticlă și ia-o cu tine atunci când călătorești. Bea din ceai pe tot parcursul drumului.

Cuișoare: Ține în gură una sau mai multe cuișoare întregi pentru a preveni răul de mișcare și greața pe perioada călătoriei.

Lemn dulce: Mestecă o bucățică de lemn dulce pentru a evita răul de mișcare și senzația de greață.

Ceai de mușețel: Prepară-ți un ceai de mușețel, toarnă-l într-o sticlă și ia-o cu tine atunci când călătorești. Bea din ceai pe tot parcursul drumului.

Foto: Pixabay