Află ce remedii naturale există pentru crampe musculare

Află ce remedii naturale există pentru crampe musculare

Fiecare dintre noi s-a confruntat cu crampe musculare la un moment dat în viață. Adesea, practicarea de exerciții fizice poate conduce la crampe musculare. Crampele musculare se produc adesea la nivelul brațelor sau picioarelor, dar pot avea loc la nivelul oricărui grup muscular din corp. Sunt neplăcute și dureroase, dar există diverse modalități prin care le putem trata. 

O crampă musculară constă în contracția involuntară a mușchiului. Deși temporară, această contracție te poate împiedica să utilizezi mușchiul respectiv pentru o anumită perioadă de timp. Cauzele apariției de crampe musculare pot fi: utilizarea excesivă a mușchiului respectiv, forțarea mușchiului sau deshidratarea. Există și crampe musculare cronice care pot indica o problemă de sănătate gravă. Unele crampe musculare pot fi cauzate de compresia unui nerv, de un flux de sânge local redus sau de blocarea fluxului de sânge sau de un aport de minerale inadecvat.

Iată ce alimente ar trebui să consumi pentru a preveni apariția crampelor musculare:

Apă de cocos

Băuturile care conțin electroliți sunt recomandate persoanelor care fac efort fizic susținut și pe bună dreptate. Electroliții sunt niște minerale esențiale pentru transferul de fluide în corp și pentru activitatea musculară. Cei mai importanți doi electroliți care pot preveni apariția de crampe musculare sunt potasiul și magneziul. Dacă suferi des de crampe musculare, e posibil să ai o deficiență de magneziu sau potasiu. Surse de magneziu sunt nucile, leguminoasele precum fasolea, lintea sau cerealele. Potasiul se regăsește în banane, spanac sau avocado. Apa de cocos reprezintă o sursă extraordinară de electroliți, inclusiv de potasiu și magneziu.

Spanac

Calciul reprezintă unul dintre cele mai importante minerale din corp. Calciul joacă un rol esențial în dezvoltarea oaselor și buna funcționare a sistemului nervos. Deficiența de calciu a fost corelată cu un control inadecvat al activității musculare. De aceea, se consideră că lipsa de calciu poate fi responsabilă pentru apariția de crampe musculare. Prin urmare, consumă alimente bogate în calciu pentru prevenirea acestora. Printre alimentele bogate în calciu, se numără legumele cu frunze verzi precum spanacul, brânzeturile sau peștele.

Oțet de mere

Oțetul de mere are multiple beneficii pentru sănătate: este detoxifiant, ajută la slăbit, reglează digestia, conține numeroase vitamine și minerale. Oțetul de mere este de asemenea bogat în potasiu, mineral esențial pentru prevenirea apariției de crampe musculare. Potasiul este important pentru echilibrul electrolitic din corp. Prin urmare, consumul de oțet de mere în cantități mici poate crește abilitatea corpului de a reduce tensiunea musculară.

Semințe de floarea-soarelui

Vitamina E este necesară pentru buna funcționare a organismului. În cazul crampelor musculare, vitamina E este recomandată deoarece stimulează fluxul de sânge prin artere. Un aport adecvat de sânge la nivelul mușchilor previne apariția crampelor musculare. Unele dintre cele mai bogate alimente în vitamina E sunt semințele de floarea-soarelui, migdalele, spanacul sau avocado.

Foto: Pixabay