Află ce alimente să eviți când vrei să ai energie

nucile și merele sunt alimente care conferă energie

Nu de puține ori se întâmplă să afirmi că ai nevoie să mănânci ceva pentru a-ți recăpăta energia. Dar, ai grijă ce mănânci căci efectul ar putea invers. Nutriţionistul Zoe Bingley–Pullin a explicat că există o întreagă listă de alimente care îți accentuează starea de oboseală, practic ”fură” toată energia. Prima pe listă este, ce-i drept greu de crezut, cafeaua! Iată ce alimente să eviți atunci când ai nevoie să-ți recapeți puterile.

Cafeaua – Are un puternic efect diuretic şi poate interveni în absorbţia fierului. Consumul în exces poate duce la deshidratare, iar efectul va fi unul de oboseală. Cafeina îți dă senzația de reenergizare, devii puțin mai alertă, dar după scurt timp, – conform experților, maximum 90 de minute – energia se stinge și redevii obosită. Evident, de cele mai multe ori, cu toți apelăm la încă o ”doză” de cafea.

Citește și: De la amețeală la halitoză! 7 simptome ale deshidratării

Energizantele nu sunt deloc benefice

Băuturile energizante/carbogazoase – Au un conţinut ridicat de cafeină şi de zahăr și îţi fac mai mult rău decât bine. Deşi mulţi cred că aceste două alimente cresc nivelul de energie, ele nu fac decât să ofere un efect amăgitor.

Sucurile dietetice ar putea părea o alegere mai bună, ele îţi fac organismul să lucreze mai mult. Din cauza tuturor îndulcitorilor artificiali, ficatul tău este suprasolicitat fiind nevoit să proceseze aceste substanţe.Toate zaharurile sunt transformate în final în glucoză, mult mai greu metabolizată şi astfel eşti predispus la afecţiuni ale ficatului.

Alimente cu indice glicemic ridicat – Pâinea albă, dulciurile, mâncarea de tip fast food trebuie evitate când vrei să-ți recapeți energia.  Diabetul zaharat de tip 1, diabetul zaharat de tip 2, hipoglicemia, intoleranţa la glucoză, epuizarea insulinei din organism şi sindromul metabolic sunt câteva dintre afecţiunele provocate de alimentele cu un indice glicemic ridicat

În locul celor enumerate mai sus, nutriționiștii recomandă fructe, legume și cereale. Ideale sunt bananele, perele și merele, nucile (de orice tip)  apoi broccoli, varză sau fasole, orez brun, ovăz și secară.

Citește și:

 

Loading...