Află care sunt beneficiile înotului pentru sănătate

Află care sunt beneficiile înotului pentru sănătate

Printre beneficiile înotului pentru sănătate se numără contribuția sa în reducerea grăsimii corporale, atenuarea durerilor musculare, creșterea masei musculare, scăderea gradului de stres. Înotul face minuni atât pentru corp, cât și pentru minte. Antrenează toate grupele de mușchi, crește forța musculară și susține sănătatea cardiovasculară. În plus, înotul relaxează și calmează. Vara, înotul reduce căldura corporală și revigorează organismul. Iarna, înotul în apă caldă poate reduce durerile musculare.

Beneficiile înotului: ajută la slăbit

Înotul este un tip de activitate fizică foarte util pentru reducerea greutății corporale. Înotul contribuie la arderea unui număr mare de calorii, deoarece implică multiple părți ale corpului: brațe, picioare, abdomen etc. Poți arde până la 800-900 de calorii înotând timp de o oră. Înotul este unul dintre sporturile cele mai eficiente atunci când dorești să te menții în formă sau să slăbești.

Persoanele care practică regulat înotul au o sănătate cardiovasculară optimă și un tonus muscular maxim. Înotul poate chiar contribui la vindecarea mai rapidă a mușchilor lezați din corp (de exemplu, la refacerea accelerată după o întindere musculară).

Deoarece înotul nu pune presiune asupra țesutului conector din organism, este un tip de activitate sportivă indicat pentru persoanele care suferă de diverse afecțiuni musculo-scheletale. Printre beneficiile înotului se numără atenuarea durerilor de spate, de picior, cauzate de artrită sau de osteoporoză.

Înotul întărește mușchii abdominali. De aceea, este un tip de sport foarte util pentru gravide. Exercițiile fizice practicate în apă reduc durerile articulare și disconfortul cauzat de sarcină. Conform unor studii, gravidele care practică regulat înotul prezintă un risc mai redus de avort spontan decât cele care nu înoată. Câteva dintre beneficiile înotului pentru gravide constau în relaxarea fizică, calmarea durerilor de spate sau a altor dureri musculare sau articulare, atenuarea migrenelor.

Acest tip de activitate sportivă te relaxează și în același timp te energizează. Orice tip de sport în general acționează asupra neurotransmițătorilor din corp care cresc producția de hormoni „antistres'. În plus, unul dintre beneficiile înotului constă în faptul că te determină să te concentrezi asupra mișcărilor propriului corp și să uiți în acest mod de problemele și grijile cotidiene. În acest mod, mintea este calmată și relaxată. Inspirațiile profunde reclamate de mișcările de înot contribuie de asemenea la reducerea gradului de stres având un efect similar exercițiilor de respirație, meditației sau yoga.

Beneficiile înotului: crește masa musculară

Conform unui studiu, bărbații care au înotat regulat timp de opt săptămâni, au prezentate o creștere a masei musculare la nivelul tricepșilor (mușchi ai brațelor) cu 23,8%. Printre beneficiile înotului se numără astfel creșterea masei musculare.

Pentru a efectua mișcările de înot, corpul trebuie să învingă rezistența apei, ceea ce contribuie la o dezvoltare mai rapidă a mușchilor decât în cazul altor tipuri de sporturi de tip cardio. 30-60 de minute de înot de 3-5 ori pe săptămână, te vor ajuta să îți tonifici organismul și să îți modelezi mușchii corporali.

Foto: Pixabay