Acizii grași omega 3, 6 și 9 – ce sunt și alimente care conțin acizi esențiali

Acizii grași omega 3, 6 și 9 - ce sunt și alimente care conțin acizi esențiali

Cunoști acizii grași omega 3, 6 și 9, dar știi care este diferența dintre ei și de ce sunt importanți în alimentație?

Cele trei tipuri de acizi grași omega 3, 6 și 9 ar trebui incluși în alimentație pentru că fiecare are rolul său.

Care sunt acizii grași omega de care ai nevoie – ce este omega

Grăsimile sunt precum cărămizile, toate realizate din acizi grași.

Acești aizi grași sunt asemenea cărămizilor folosite la ridicarea unui perete. Fiecare acid gras are un număr de atomi de carbon atașați unul de altul într-un lanț.

Unii au legături simple, iar acelea sunt considerate grăsimi saturate, cum este untul.

Legăturile duble sunt la acizii nesaturați, aici fiind incluși cele trei tipuri de omega.

Acestea sunt considerate de experți ca fiind grăsimi mult mai sănătoase decât cele saturate.

De ce se numește omega? Revenind la structura chimică, după cum știți partea de început a lanțului de carbon este denumită alpha, iar ce este la final se numește omega.

Omega 3 are această denumire de la legătura dublă de molecule care are la final 3 atomi de carbon.

Pe același principiu merge și omega 6 și 9.

Care sunt acizii grași omega de care ai nevoie – Omega-3

Organismul nu poate produce acești acizi grași singur, astfel că este nevoie să iei suplimente alimentare, în caz contrar vei avea o deficiență la acest capitol.

Acizii grași sau esențiali Omega 3 polinesaturați sunt importanți în sănătatea creierului, a organismului.

Reduc inflamațiile și diminuează riscul dezvoltării bolilor cardiovasculare, cancerului, tulburărilor de vedere, artritei, depresiei, osteoporozei.

Omega 3 se găsește în carnea de pește, ulei de măsline, cereale integrale, fructe și legume proaspete, usturoi.

Omega 3 ajută și la construirea creierului fătului.

Peștele de apă rece – somon, macrou, sardine, ton, hering, halibut este bogat în omega 3.

Mai este întâlnit și în alune, semințe de chia, semințe de in.

Mai există și capsule cu omega 3 care pot suplini carențele din organism.

Care sunt acizii grași omega de care ai nevoie – Omega-6

Organismul nu poate produce nici acest acid gras, dar îl poți lua din alimentație.

Omega-6 se găsește în uleiurile vegetale precum în uleiul de porumb, uleiul de susan, de alune și soia.

În organism trebuie să existe un echilibru între omega 3 și 6. Dacă ai o cantitate mai mare de omega-6 pot apărea inflamații.

Echilibrul acestor acizi le permite să acționeze eficient asupra inflamațiilor dermatologice, osteoarticulare.

Omega 6 are acțiune și în cazul rinitei și astmului.

Care sunt acizii grași omega de care ai nevoie – Omega-9

Spre deosebire de omega-3 și 6, omega-9 nu este considerat esențial.

Organismul nu suferă de deficiențe dacă nu îl are, însă are și el un rol în sănătate.

Omega 9 se găsește în uleiul de rapiță, de floarea soarelui, de migdale, de avocado și măsline.

Uleiul de măsline conține mai mult omeg-9 decât omega-3.

Omega-9 ajută la echilibrarea colesterolului, reduce riscul diabetului, a bolilor de inimă, este o sursă bună de energie.

Sursa foto