Acestea sunt alimentele care te fac mai fericit!

Credit foto: Shutterstock

Suntem ceea ce mâncăm, iar în scopul acestei afirmații vine un nou argument. Există alimente despre care studiile susțin că îmbunătățesc starea de spirit și te fac mai fericit.

 

Gândurile noastre, acțiunile pe care le intreprindem și credințele pe care le avem joacă un rol esențial în ceea ce simțim. Iar, conform cercetătorilor, alimentele pe care le mâncăm au, și ele, o influență asupra stării noastre de spirit. Așa că dacă nu ești în forma ta cea mai optimistă, poți aduce o îmbunătățire consumând alimente care te fac mai fericit.

Somonul sălbatic
Ar putea fi alimentul perfect pentru îmbunătățirea stării psihice. Conform autorilor Tyler G. Graham și Drew Ramsey, autori ai cărții 'The Happiness Diet' (n.r.: Dieta pentru fericire), somonul sălbatic conține 11 dintre cele mai bune vitamine și minerale care ne fac mai fericiți. În ce privește cantitatea mare de acizi grași esențiali omega 3 studiile științifice au concluzionat că au efect antidepresiv, alături de susținerea sănătății creierului și a inimii. Tot somonul sălbatic conține și magneziu care a fost folosit pentru tratarea depresiei și are capacitatea să relaxeze mintea.

Usturoiul
Deși înainte de întâlnirile importante nu este cel mai recomandat pentru consum, usturoiul este totuși un alt aliment natural care te ajută să zâmbești mai des. Acest lucru se datorează conținutului de crom, pe care publicația 'Psihology Today' l-a numit „Prozac natural” deoarece îmbunătățește nivelul de serotonină. De asemenea, cromul, conform studiilor, reduce depresia. Alte surse ale acestui mineral sunt ceapa și prazul.

Grepfruitul
Conținutul ridicat de vitamina C și de fier din grepfruit dau organismului energie și îmbunătățesc funcționarea creierului. Un alt fruct cu o cantitate mare de vitamina C, gustos și cu un miros extraordinar este portocala.

Morcovii
Printre alimentele care ne fac mai fericiți se numără și morcovii, conform specialiștilor internaționali, notează site-ul MindBodyGreen. Conțin o cantitate mare de vitamina C și de betacaroten, antioxidant care protejează creierul de afecțiuni și menține o bună sănătate a pielii. Pe de altă parte, să fim sinceri, ce altă legumă e mai amuzant de mâncat decât morcovii?

Dovleacul
Ingredientul cheie pe care îl conține dovleacul și ne ajută să fim mai fericiți este betaina. Aceasta este folosită de creier ca antidepresiv natural. Totodată, antioxidanții din dovleac sunt benefici logevității.

Ciocolata
Sunt atât de multe motive pentru care ciocolata ne face mai fericiți, încât acest aliment nu putea lipsi din 'lista fericirii'. Antioxidanții din ciocolata neagră ajută pereții vaselor de sânge să se relaxeze, scad tensiunea arterială și îmbunătățesc circulația sângelui. Conform unui studiu realizat în Laussane (Elveția) s-a constatat că persoanelor care au mâncat aprox. 50 g de ciocolată neagră zilnic, timp de două săptămâni, li s-a diminuat nivelul hormonilor de stres din organism, în cazul celor care fuseseră la început foarte stresate. Ciocolata conține, de asemenea, magneziu, care atenuează simptomele sindromului premenstrual, oboseala, depresia și iritabilitatea. Și, nu în cele din urmă, substanțele naturale din ciocolată pot declanșa un sentiment de euforie similar cu acela de a fi îndrăgositit.

SFATUL SPECIALISTULUI

Multe alimente ne dau senzaţie de bine

'Trebuie să pornim de la o premisă simplă: cine are ce mânca este în mod sigur mai fericit decât un om înfometat. Desigur, nu tot una dacă ai o felie de pâine sau eşti în faţa unei mese bogate. Intrând în profunzime, observăm că alimentele bogate în carbohidraţi, mai ales din cei simpli, ne oferă rapid o senzaţie de mulţumire (ex: dulciurile). Pe de altă parte, multe alimente conţin substanţe care stimulează activitatea unor centri din creier care ne dau senzaţie de bine, ceea ce poate însemna drumul spre fericire. Ciocolata este un aliment cunoscut pentru stimularea secreţiei de serotonină, numit şi hormonul fericirii.' (Dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

dr. Șerban Damian

Credit foto: Shutterstock