9 combinații alimentare cu mult calciu

Credit foto: Shutterstock

Există metode delicioase de a asimila mai mult calciu în organism. Acest mineral este extraordinar pentru sănătate și te poate ajuta și să pierzi din surplusul de kilograme, dacă asta îți dorești.

 

Între alimentele cele mai bogate în calciu, din care acest mineral poate fi și asimilat, sunt: somonul, sardinele, spanacul și alte legume cu frunze verzi, varza, varza creață, morcovii, broccoli, legumele cu păstăi, napii, boabele de soia, tofu, dar și semințele, nucile sau migdalele.

Calciul te poate ajuta să slăbești

Menținerea unui nivel bun de calciu în organism este benefic pentru sănătate și te ajută să pierzi din surplusul de kilograme, conform rezultatului unui studiu realizat în Statele Unite. 'Dacă mânânci trei porții de alimente cu calciu, în fiecare zi, previi instalarea osteoporozei și slăbești mai ușor', spune doctorul dietetician Kathleen Zelman, site-ului WebMD. De asemenea, „se pare că există o strânsă legătură între proteine și calciu, pentru ca mineralul să fie mai bine asimilat de organism', a mai adăugat dr. Zelman.

  • Sardinele proaspete la grătar au un conținut ridicat de calciu. Adăugă și usturoi, care este de asemenea bogat în calciu, și vei obține un deliciu sănătos.
  • Salata de rucola este un super-preparat, cu vitamine și calciu. Adaugă parmezan mărunțit, migdale și vei obține o mâncare gustoasă și bogată în acest mineral.
  • Sarmale cu orez în foi de viță, la care adaugi ierburi aromatice, condimente și, dacă dorești, carne de vită pot fi o altă sursă bună de calciu
  • Ca aperitiv sau ca masă principală, poți servi o pizza cu blat subțire peste care pui somon, rucola și brânză. Calciul este asigurat!
  • Crochetele de somon cu sos de mărar, preparat cu iaurt grecesc cu un conținut mai mic de grăsime, reprezintă o bună modalitate de a beneficia de calciu în mâncare.
  • Frunze de andive umplute cu brânză, smântână cu un conținut scăzut de grăsime și somon afumat.
  • Broccoli, această legumă verde și bogată în calciu, se combină ușor cu diverse tipuri de carne, iar daca este gătit rapid la abur se păstrează și vitaminele.
  • Pastele cu brânză ricotta, cu sos preparat din roșii proaspete și usturoi pot fi un preparat, bogat în calciu, excelent pentru cină.
  • Poți încerca și o specialitate grecească, preparată din frunzele de măslin combinate cu iaurt grecesc.

Știai că…

…femeilor aflate în perioada de menopauză le este chiar nerecomandat să consume lactate ca și surse de calciu? Lactatele accentuează procesul de rarefiere a densității osoase, care duce la osteoporoză.

Dr. Gabriela Man, specialist în siguranţa alimentului şi sănătatea populaţiei, www.slabestimancand.ro, explică:

'Au loc două mecanisme: pe de-o parte scade nivelul de magneziul din organism și pe de alta, prin acidifierea mediului intern se pierde calciul din oase, deoarece pentru a redeveni bazic, corpul apelează la calciul depozitat în oase și în coloana vertebrală'.

Credit foto: Shutterstock