9 beneficii pentru organism ale borului. În ce surse naturale îl găsim

9 beneficii pentru organism ale borului. În ce surse naturale îl găsim

Beneficiile pentru organism ale borului sunt multe, dar printre cele mai importane se numără prevenirea artritei și a osteoporozei. Acesta mai ajută și la absorbția calciului și magneziului în organism. Află mai multe detalii despre acest mineral important.

Borul este un mineral vital care urmărește creșterea și sănătatea normală a organismului.

Multe boli periculoase, cum ar fi artrita și osteoporoza, sunt ameliorate în mod natural și ajută la reducerea simptomelor menopauzei.

Borul îmbunătățește capacitatea naturală a corpului uman de a absorbi calciu și magneziu.

21 de întrebunițări pentru sănătate ale gălbenelor

9 beneficii pentru organism ale borului

1. Previne artrita

Bor este o opțiune de succes pentru tratamentul artritei și, în mai mult de 95% din cazuri, sa observat o îmbunătățire semnificativă, deoarece a crescut în mod eficient integrarea calciului în cartilaje și oase. Cu o vârstă în creștere, oasele pot deveni slabe și poroase, iar borul poate stopa această deteriorare, garantând că nivelurile de calciu sunt maximizate și utilizate în mod eficient.

2. Îmbunătățește nivelul de testosteron

Bor poate îmbunătăți nivelul de testosteron la bărbați; această calitate este din ce în ce mai profitată de culturistii masculini și sportivi. Deși câțiva halterofli preferă să ia suplimentele pentru a-și îmbunătăți nivelul de testosteron, nu a existat nici o dovadă sau explicație concretă a mecanismului prin care să ajungă la o mai mare succes.

3. Îmbunătățește sănătatea oaselor

Capacitățile de a construi oasele de bor sunt adesea ignorate în favoarea calciului. Cu toate acestea, de fapt funcționează în același timp cu calciul pentru a întări oasele. Acesta joacă un rol foarte important în reducerea riscurilor de osteoporoză și artrită. De asemenea, ajută la metabolizarea mineralelor care sunt implicate în dezvoltarea osoasă, cum ar fi calciu, magneziu și cupru. În afară de aceasta, afectează diferiți hormoni, inclusiv estrogenul și testosteronul, care sunt, de asemenea, legate de sănătatea globală a oaselor.

4 motive surprinzătoare și sănătoase să iubești scorțișoara

4. Îmbunătățește producția de estrogen

Bor poate imbunatati productia de estrogen la femeile aflate in menopauza si poate reveni la unitatea sexuala in cateva zile de tratament. Aceasta crește nivelul hormonilor sexuali naturali din organism, reducând astfel necesitatea terapiei de substituție hormonală sau a altor soluții farmaceutice.

5. Promovează dezvoltarea embrionară

Borul pare a fi esențial pentru reproducerea și dezvoltarea fătului, deși nu există prea multe informații despre această proprietate, cercetarea este în curs de desfășurare.

6. Previne osteoporoza postmenopauză

Bor poate ușura simptomele precum bufeurile și transpirațiile nocturne care sunt asociate în mod obișnuit cu menopauza și asigură că nivelul mineralelor rămâne la niveluri adecvate deoarece femeile aflate în postmenopauză suferă adesea de dezechilibre hormonale care pot înrăutăți multe din sistemele importante ale organismului.

Apa cu ananas – 10 lucuri care se întâmplă în corpul tău când o consumi

7. Reduce severitatea artritei

Bor reduce foarte mult condițiile alergice și inflamatorii care sunt în mod obișnuit asociate cu artrita reumatoidă.

8. Previne cheagurile de sânge

Se crede că bor poate influența unii factori de coagulare a sângelui în organism. Totuși, trebuie făcute mai multe studii pentru a autentifica această constatare, ceea ce ar face un aliat important în lupta împotriva bolilor de inimă.

9. Reduce nivelul lipidelor plasmatice

Borul contribuie la reducerea acumulării de lipide și permite eliminarea colesterolului prin diverse mijloace, reducând astfel șansele de a dezvolta condiții cum ar fi ateroscleroza și cheaguri de sânge și protejează organismul împotriva accidentului vascular cerebral și a atacului de cord.

Ce rol are iodul în organism. 10 beneficii ale iodului

9 beneficii pentru organism ale borului. În ce surse naturale îl găsim

Surse importante de bor sunt mere, portocale, struguri roșii, pere, prune, kiwi, curmale, alune.

Anumite legume, avocado, soia și nuci sunt surse bogate de bor.

Mazărea, alunele, coacăzul, untul de arahide, fasolea roșie, roșiile, lămâile, măslinele, ceapa, berea sunt de asemenea surse notabile ale acestui mineral esențial.

Simptomele deficienței de bor

Deși toate simptomele de deficiență ale borului nu sunt pe deplin înțelese, se știe că această deficiență ar putea avea ca rezultat metabolismul anormal al calciului și al magneziului.

Unele dintre celelalte simptome includ hipertiroidismul, dezechilibrul hormonului sexual, osteoporoza, artrita și disfuncția neurală.

Precauții

Simptomele toxicității sale de supradozaj include greață, vărsături, slăbiciune și dermatită.

În unele cazuri, se remarcă și anomalii scheletice. În mod normal, este ușor absorbit și excretat în urină.

Cu toate acestea, la persoanele cu probleme renale, s-ar putea acumula în inimă, rinichi, creier și țesuturi, astfel încât este necesară dozarea optimă a acestui mineral.

Atenție dacă luați suplimente cu o concentrație ridicată de bor.

Cu toate acestea, chiar și lucrurile bune ar trebui să fie consumate cu moderație.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto