8 moduri să-ți îmbunătățești somnul în timpul sarcinii

8 moduri să-ți îmbunătățești somnul în timpul sarcinii

Femeile gravide au probleme cu somnul în timpul sarcinii. Iată cum să ai un somn mai bun în această perioadă.

Femeile gravide care nu se odihnesc suficient pot avea anumite complicații legate de lipsa somnului.

Aici apare și oboseala, schimbarea dispoziției, lipsa de energie.

Sindromul alcoolismului fetal. Cât de periculos este pentru bebeluș

Stadiile sarcinii și problemele legate de somn

În funcție de perioada sarcinii în care te afli, există diferite provocări legate de somn care intervin.

În primul trimestru, femeile gravide tind să aibă o nevoie mai mare de somn.

Nu ar trebui să te surprindă dacă nu-ți vine să te dai jos din pat devreme, să tragi un pui de somn sau să te simți mai adormită.

Cel mai bun lucru pe care-l poți face în acest moment este să îi permiți corpului să se odihnească cât vrea.

În al doilea trimestru de sarcină, nevoia de a dormi este asemănătoare perioadei dinainte de a rămâne însărcinată.

În al treilea trimestru, viitoarele mămici tind să doarmă mai puțin ca de obicei.

Disconfortul poate veni de la

– dureri de spate

– loviturile în burtică ale fătului

– crampe musculare

– urinare frecventă

– greutate corporală crescută

– congestie asociată cu nașterea după termen.

Lipsa somnului îngrașă? Da, și contribuie la apariția unor boli grave

8 moduri să-ți îmbunătățești somnul în timpul sarcinii

Cum este imposibil să eviți toate lucrurile care limitează somnul în timpul sarcinii, iată câteva moduri de a te odihni mai bine.

1. Dezvoltă o rutină atunci când te urci în pat, te vei relaxa

2. Evită electronicele cu 1 oră și 30 de minute înainte de a te urca în pat

3. Limitează consumul de cafeină

4. Scapă de stres cu yoga, metidație, masaj terapeutic

5. Nu dormi pe spate căci scade nivelul de oxigen care ajunge la făt și face presiune pe spatele tău

6. Dormi lateral, folosește perne ca suport pentru abdomen, picioare, coapse

7. Limitează problemele respiratorii dormind cu capul puțin mai sus decât restul corpului

8. Hidratează-te bine pentru a reduce crampele musculare.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto