8 hobby-uri care au grijă de sănătatea creierului tău

8 hobby-uri care au grijă de sănătatea creierului tău

Sănătatea creierului este importantă, de aceea este bine să-l pui la muncă. Alege hobby-uri care-l ajută, dar nu uita nici de perioadele de relaxare.

Mulți spun că ne naștem cu un anumit nivel de inteligență. În consecință, fiecare persoană acționează conform potențialului pe care îl are.

Oamenii de știință ne arată că acest coeficient de inteligență poate fi mărit.

Pentru acest lucru este nevoie de practicarea de diverse activități noi și nu numai. Sedentarismul psihic nu este eficient.

Iată o listă de lucruri care te pot ajuta să fii mai inteligent/ă.

Iată de ce aspartamul din alimentație dăunează creierului

8 hobby-uri care au grijă de sănătatea creierului tău

1. Învață să cânți la un instrument muzical

Acest lucru are numeroase avantaje pentru creierul tău. Îmbunătățește creativitatea, spiritul analitic, limbajul, calculele, memoria, simțurile motorii, inteligența.

Poate fi un hobby extrem de plăcut în viața de zi cu zi. Nimic nu te oprește din a învăța să cânți chiar la mai multe instrumente muzicale.

2. Citește cât mai mult

Citește cât mai mult, citește orice pentru a-ți îmbunătăți cunoștințele.

Cititul scade nivelul de stres, îți oferă încredere, înveți mai multe despre tine și ce este în jurul tău.

Cititul extinde 3 tipuri de inteligență – cristalizat, fluid și emoțional. Toate adunate te ajută să treci mai ușor prin viață, să rezolvi problemele mai ușor.

3. Fă sport regulat

Mișcarea înseamnă și un creier sănătos, nu numai un corp armonios.

Atunci când faci mișcare celulele se umplu cu o proteină ce îmbunătățește memoria, concentrarea, învățatul și înțelegerea.

Mulți specialiști sunt de părere că statul jos mult timp are exact exectul contrar asupra creierului.

4. Învață o limbă străină

Și acest lucru este de ajutor pentru sănătatea creierului.

O limbă străină te va îmbogăți pe tine, în primul rând, apoi te vei putea folosi de ea în munca ta pe viitor.

La fel ca și în cazul instrumentelor, poți învăța câte limbi străine dorești. Cu cât mai multe, cu atât mai bine.

5. Testează-ți cunoștințele

Testează din când în când nivelul cunoștințelor tale. degeaba înveți ceva ce nu mai folosești ulterior. Cunoștințele se pot diminua.

De aici și rolul testelor periodice pentru verificarea cunoștințelor.

Dacă nu folosești frecvent ceea ce înveți sau ai învățat poți pierde din informații.

6. Pune creierul la muncă

Nu lăsa creierul să lenevească. Apelând la diverse hobby-uri care te atrag vei elimina din stres și din riscul apariției bolilor de genul demenței sau Alzheimerului.

Rezolvă cât de des poți integrame, puzzle, ghicitori, sudoku și orice altceva îți antrenează creierul.

7 lucruri care pot declanșa boala Alzheimer

7. Meditează

Ideea generală a meditației este aceea că un creier se poate dezvolta și mai mult cu cât faci mai multe activități.

Activități diverse pot stimula zone ale creierului astfel încât să devii imbatabilă, puternică.

Te vei concentra mai bine pe ceea ce este important și ai de făcut în viața ta. Vei ține și stresul sub control.

8. Fă un sport

Să te uiți la un meci sau să faci un sport este fantastic. În acest fel îți extinzi cercul de prieteni, socializezi, înveți să ai încredere în tine.

Ce sport practici depinde numai de starea ta fizică, psihică, de preferințe și dorințe.

Sursa foto