8 greșeli din cauza cărora nu te poți odihni noaptea

8 greșeli din cauza cărora nu te poți odihni noaptea

Alături de alimentație, sport și hidratare, odihna este unul dintre cei mai importanți factori din viața ta de zi cu zi. Fără o odihnă corectă, poți avea probleme serioase de concentrare, imunitatea organismului tău va fi în scădere și nu vei putea performa nici acasă și nici la locul de muncă. Dacă simți că somnul de zi cu zi îți este afectat, sunt câteva lucruri pe care ar trebui să le corectezi la tine și la mediul tău înconjurător.

8 greșeli din cauza cărora nu te poți odihni noaptea:

  1. Nu ai destul confort

Un somn de calitate depinde foarte mult de confortul din jurul tău. Acesta este motivul pentru care trebuie să te asiguri că ai un pat pentru dormitor îndeajuns de confortabil pentru a te putea odihni așa cum îți dorești, îndeajuns de mare, cu spații de depozitare,  astfel încât să îți poți organiza mai bine camera de odihnă.

  1. O cafea târzie

Unele persoane beau cafea de nevoie, altele pentru gust. Așa cum știi foarte bine, cafeaua are efectul de a te ține trează, iar o ceașcă servită prea târziu ar putea fi motivul pentru care nu te poți odihni, iar somnul tău este extrem de agitat. Cofeina are nevoie de 12 ore ca să iasă din organism, așa că data viitoare alege să bei decofeinizată. Păstrezi gustul, dar anulezi efectele.

  1. Un duș fierbinte înainte de culcare

De fiecare dată când temperatura corpului tău va fi ridicată, vei avea probleme cu somnul. De aceea nu este recomandat să faci un duș fierbinte imediat înainte de a te pune în pat, pentru a nu avea surpriza că nu mai poți adormi. Una dintre soluțiile la care poți apela este un duș, însă cu o oră înainte de culcare, pentru a-i oferi destul timp corpului tău să se răcească.

  1. O cină prea consistentă

Evită să iei cina în intervalul de trei ore înainte să adormi, pentru că orice masă mai mare în această perioadă de timp îți va ține organismul ocupat și nu te vei putea odihni. Poți să apelezi la gustări înainte de culcare, dar e important să conțină proteine și carbohidrați.

  1. Temperatura în cameră este greșită

La fel ca în cazul dușului fierbinte, corpul tău are nevoie de temperaturi mai scăzute ca să poți adormi mai repede și pentru a te odihni mai bine în timpul somnului. Ai grijă să răcești puțin dormitorul înainte de a te pune în pat și vei vedea apoi cât de calm va fi somnul tău.

  1. Alcoolul

Deși inițial îți poate da somnolență, alcoolul nu face altceva decât să te adoarmă superficial și, astfel, să îți provoace un somn agitat, ușor de întrerupt și deloc odihnitor.

  1. Dispozitivele electronice

Din cauza luminii puternice a dispozitivelor electronice din dormitor, precum televizorul, tableta sau smartphone-ul, creierul tău va fi îndeajuns de stimulat încât să creadă că este încă zi. Astfel, nivelul de melatonină din organism va fi mai scăzut, iar somnul se va instala mult mai greu.

  1. Faci sport înainte de culcare

Din lipsa timpului, ora de sport la sală ar putea fi lăsată pentru timpul serii. Problema este că atunci când faci sport cu trei ore înainte de a te culca, acest tip de stimulare îți va ține organismul în priză, astfel că vei dormi mai prost.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Stock-Asso

(P) Material realizat impreuna cu mobilamd.ro

Loading...