8 alimente care te ajută să slăbești în sezonul rece

pomelo slăbit sezon rece

Cu cât e mai frig, cu atât tendința organismului de a face depozite de grăsime crește, astfel că, la sfârșitul iernii, ne putem trezi cu câteva kilograme în plus. Pentru a evita acest lucru, trebuie să includem în meniul zilnic mai multe proteine și grăsimi bune, să controlăm cantitatea de carbohidrați ingerată și să suplimentăm aportul de fibre și de legume și fructe proaspete.

Iată care sunt alimentele care nu trebuie să lipsească de pe masa noastră zilnică pentru a sta fără grija îngrășatului de sărbători.

Pomelo

Acest strămoș al grepfrutului este încărcat de flavanoide, o clasă de antioxidanți despre care s-a dovedit că stopează înmulțirea celulelor canceroase. Fructul de pomelo e o gustare excelentă, care poate suprima apetitul și asigură aportul în organism de magneziu, seleniu și de vitamina E. Vitamina E neutralizează radicalii liberi.

Mierea

Este îndulcitorul naural perfect. Zaharurile naturale ajută la prevenirea oboselii și la creșeterea nivelului de energie, iar antioxidanții săi ajută la protejarea sistemului imunitar, proprietățile antimicrobiene distrug bacteriile și calmează inflamațiile.

Ouăle

Sunt o sursă superioară de aminoacizi și de seleniu, iod și de vitamina B12 – toate esențiale în buna funcționare a organismului, asigurând aportul optim de nutrienți pentru menținerea unei greutăți normale și în stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

Ceapa și usturoiul

Alăturate legumelor verzi, cum ar fi broccoli, kale, spanac – formează preparatul ideal pentru subțierea taliei. O dietă bogată în usturoi poate reduce efectele unui consum prea mare de grăsimi.

Iaurtul și kefirul

În loc de sosuri grele, maioneză, ketchup, prepară o cremă ușoară din iaurt sau kefir. Aceste lactate pot înlocui cu succes uleiul din produsele de patiserie. Kefirul reduce balonarea și este bogat în fibre, proteine. O ceașcă de kefir conține doar 120 de calorii și este recomandat consumul unei porții înainte de o masă ce se anunță aa fi bogată.

Căpșunele

O mână de căpșune are doar 50 de calorii, conține două grame de fibre și asigură aportul zilnic necesar de vitamina C. Antioxidanții și ceilalți compuși conținuți de căpșune pot ajuta la reducerea efectelor negative ale consumului de alcool asupra stomacului.

Merele

În loc de o prăjitură plină de zahăr, prepară mere coapte, garnisite cu frișcă și nuci. Merele conțin pectină și fibre, antioxidanți cum ar fi vitamina C și sunt gustarea perfectă pentru dieta de iarnă, mai ales când ne e poftă de ceva dulce.

Ciocolata neagră

Slăbitul e cu atât mai greu când știi că ai o listă lungă de restricții alimentare. Noroc cu ciocolata neagră, un desert decadent și delicios, care suprimă pofta de dulce și pe care o poți consuma fără să te simți vinovată. Apoximativ 30 de grame de ciocolată neagră cu conținut de 70% de cacao sunt suficiente pe parcursul unei zile.

Opinia specialistului

Diana Porumb, nutriționist

 „Putem consuma mai multe calorii“

Sezonul rece este prietenul nostru când vine vorba de slăbit. Organismul consumă energie pentru a-și menține temperatura, astfel putem consuma mai multe calorii, fără ca acest lucru să se vadă si pe cântar. Acest lucru este posibil cu condiția sa nu ne schimbam stilul de alimentație. Din păcate, legumele și fructele își pierd aromele în timpul iernii, iar noi le înlocuim cu paste, cartofi, pâine și dulciuri, în special „comfort food“. Legumele fără gust pot fi înlocuite cu succes cu cele de proveniență exotică.

Foto: 123rf

Loading...