8 alimente bogate în vitamina K de consumat în timpul sarcinii

8 alimente bogate în vitamina K de consumat în timpul sarcinii

În timpul sarcinii ai nevoie de o mulțime de vitamine, printre care și vitamina K. Iată din ce alimente o poți lua și de ce este importantă.

Aveți o dietă echilibrată în timpul sarcinii pentru a exclude orice deficiență nutrițională care poate dăuna celui mic în uterul dumneavoastră.

Trebuie să vă confruntați cu un potop de consiliere alimentară încă de când ați anunțat sarcina.

Care sunt cauzele și simptomele pentru sarcina falsă. Ce teste se fac

Vitamina K – de ce este importantă

Vitamina K include un grup de compuși cum ar fi vitamina K1 și vitamina K2. Legumele verzi cu frunze sunt un depozit de vitamina K1.

În timp ce carnea, ouăle și brânza sunt surse bogate de vitamina K2.

Vitamina K nu este de obicei administrată sub formă de supliment alimentar, dar este esențială pentru multe funcții ale corpului.

În afară de îmbunătățirea coagulării sângelui și prevenirea sângerării excesive, această vitamină poate ajuta la tratarea unor afecțiuni cum ar fi osteoporoza, pierderea osoasă indusă de steroizi etc.

Deficitul de vitamina K este destul de neobișnuit printre adulți.

Cu toate acestea, persoanele care suferă de malnutriție gravă sau suferă de afecțiuni digestive, cum ar fi boala Crohn și boala celiacă, sunt susceptibile de a suferi de această deficiență.

De asemenea, aportul anumitor medicamente poate interfera cu absorbția acestui nutrient esențial și ar putea induce deficitul său.

Ce alimente nu sunt recomandate după naștere

Vitamina K în timpul sarcinii

În timpul sarcinii, este extrem de important să se îndeplinească cerințele nutriționale pentru a asigura sănătatea bună a mamei și creșterea adecvată a copilului.

Prin urmare, este important să înțelegeți cât de mult este necesar consumul de vitamină K în timpul sarcinii și câteva modalități simple de a obține mai mult din aceasta prin dietă.

În general, nevoile de vitamina K nu cresc în timpul sarcinii, iar cerințele sunt aceleași pentru femeile însărcinate și pentru cele care nu sunt.

Corpul tău are nevoie de 90 de micrograme de vitamina K pe zi.

Consumul prea mult din această vitamină s-ar putea dovedi a fi dăunătoare și ar putea subția sângele.

Este important să vă asigurați că aveți suficientă vitamină K în timpul sarcinii, mai ales când intrați în al treilea trimestru.

Vitamina K ajută la vindecare care ar putea fi deosebit de utilă pentru voi după travaliu și naștere.

În plus, o deficiență de vitamina K în timpul sarcinii s-ar putea dovedi a fi riscantă atât pentru mamă, cât și pentru copil și poate provoca dezvoltarea colestazei.

Boala afectează în cea mai mare parte femeile în trimestrul III al sarcinii și este o întrerupere hormonală a fluxului de bilă în vezica biliară.

Simptomele colestazei includ depresia, oboseala, pierderea poftei de mâncare, urina închisă la culoare, mâncatul excesiv, etc.

Daca suferiți de colestază, creșterea consumului de vitamina K devine o prioritate și o necesitate absolută.

7 moduri prin care probioticele ajută femeile însărcinate

Surse alimentare de vitamina K

În cele mai multe cazuri, după o dietă bine echilibrată în timpul sarcinii este suficientă pentru a satisface cerințele corpului de vitamina K și, eventual, multe alte vitamine și minerale.

În plus, puteți lua în considerare includerea mai multor alimente care conțin vitamina K în dieta dvs., unele dintre acestea includ:

– Legume cu frunze verzi
– Spanac
– Napi
– Varză
– Iaurt
– Brânză
– Lapte
– Carne

Nu vă faceți griji, conținutul de vitamină K în majoritatea acestor alimente nu scade din cauza gătitului.

Dacă suferiți de o deficiență de vitamina K, vă rugăm să cereți imediat sfatul medicului. De asemenea, consultați medicul înainte de a face orice schimbări în dieta de sarcină.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...