7 semne ca nu mănânci destule proteine

proteine

Proteinele sunt esențiale pentru buna funcționare a organismului. Ne oferă energie, ajută la recuperare în urma diverselor afecțiuni și mențin senzația de sațietate din stomac. Proteinele sunt compuse din lanțuri de amino-acizi, cei care alcătuiesc mușchii. Organismul produce pe cont propriu doar o parte dintre acești amino-acizi, iar ceilalți – denumiți amino- acizi esențiali, trebuie luați din alimentație.

 

Cum știi că nu mănânci destule proteine?

 

  1. Ai o poftă de mâncare mai mare decât de obicei

Poftele permanente de 'ceva bun' și nevoia constantă de a ronțăi ceva între mese pot fi consecința unei diete bogate în carbohidrați și zahăr și săracă în proteine. Proteinele calmează fluctuațiile mari ale nivelului de zahăr din sânge, cel care e responsabil de aceste pofte.

  1. Dureri musculare și de încheieturi

Slăbiciunea musculară, durerea și aspectul flasc al mușchilor pot fi un semn că nu folosești proteinele pentru a construi țesuturi, mușchi, celule.

 

  1. Recuperare lentă în urma accidentărilor

Pentru a vindeca și a reconstrui noi celule, țesut și piele și pentru o imunitate crescută avem nevoie de proteine.

 

  1. Probleme cu părul, pielea și unghiile

Părul subțire, care cade, pielea care se descuamează și unghiile casante sunt unele dintre primele semne că nu avem un aport suficient de proteine.

  1. Retenția de fluide

Acumularea de lichide în organism e o cauză a deficitului de proteine. Cel mai bine se poate observa această retenție de apă când avem picioarele umflate.

  1. Imbolnăvirea frecventă

Acest aspect se traduce printr-un sistem imunitar deficient. Celulele de imunitate se construiesc din proteine.

  1. Amețeli

Senzația de amețeală, încețoșarea vederii și scăderea puterii de concentrare pot fi asociate cu fluctuațiile nivelului de zahăr din sânge și cu lipsa de proteine.

 

Câte proteine ar trebui să consumăm?

 

În medie, o persoană ar trebui să consume zilnic 0,72 grame de proteine la un kilogram de masă corporală. Dar acest consum variază și în funcție de vârstă, stil de viață, masă musculară și de starea generală de sănătate.

 

Opinia specialistului

 

Gianluca Mech, nutriționist, www.gianlucamech.ro

 

Proteina accelează metabolismul și arderile

Studiile științifice încurajează consumul de proteine ca având cele mai multe beneficii pentru organism, indiferent că vorbim despre proteina din sursă animală sau cea din surse vegetale. Proteinele îți conferă senzația de sațietate mult mai repede, fără să consumi foarte multă hrană pentru că acestea reduc nivelul de grelină, hormonul foamei.

 

 

Foto> Shutterstock