7 semne că nu ai mâncat ce trebuie la micul dejun

Micul dejun e deosebit de important pentru a avea energie

Nutriționiștii ne sfătuiesc pe toți să nu sărim niciodată peste micul dejun, fiind considerată cea mai importantă masă a zilei. Dar ce e și mai important e ceea ce mănânci pentru a avea energie și a te simți bine întreaga zi. Potrivit  specialiștilor, ar trebui să ne ghidăm după un vechi îndemn: mic dejun demn de un rege, prânz demn de un prinț și cină de sărac'. Iată care sunt cele 7 semne că nu ai mâncat ce trebuie la micul dejun. 

Foamea revine la două ore după ce te-ai trezit!

Multe dintre noi se mulțumesc cu o cafea pe fugă, dis de dimineață, și cred că e suficient până la prânz.Greșit! După numai două ore, foame vine în forță, susțin specialiștii de la Centrul de Boli Alimentare din Milano. Mai mult, apar imediat irascibilitatea, somnolența și lipsa de concentrare. Recomandare: consumă dimineața alimente cu indice glicemic scăzut și care se absorb lent în organism.

Citește și: Raport îngrijorător! Un om din cinci moare din cauza alimentației

Dezorientare la prima oră

Vorba 'nu știu de ce să mă apuc mai întâi'se potrivește perfect celor care nu mănâncă bine și sănătos de dimineață. Apare o oarecare dezorientare care împiedică desfășurarea unei bune activități. Ce e de făcut? Ideal e să-ți începi ziua cu o ceașcă de ceai verde și să mănânci un castronel cu musli și cu lapte. Însă, păstrează pentru a savura acest mic dejun nu mai puțin de 15 minute și mestecă încet.

Ai senzația că ți se închid ochii de somn

Dacă alegi de dimineață un bol de cereale integrale, plin de fibre, îți asigură o cantitate de energie care nu se termină prea repede. În schimb, dacă dis de dimineață ai mâncat alimente cu multe zaharuri, cu indice glicemic ridicat, atunci apare o stare generală alterată, o somnolență apăsătoare. Aceasta se rezolvă destul de repede cu un mix de nuci crude sau cu niște fructe proaspete.

Mănânci doar un aliment

Combinația de mâncăruri aparținând mai multor grupe de alimente este indicată. Variația, diversitatea, sunt esențiale. A mânca doar un fel, spre exemplu, un iaurt simplu și gata, e greșit. Energia se pierde rapid și apare din nou somnolența.

Mănânci ce-ți cade în mână, dulce sau sărat

Că e vorba de o brioșă, biscuiți sau un covrig,  dimineața e compromisă din punct de vedere nutrițional. Nu este deloc un mic dejun echilibrat. Indicate sunt batoanele proteice făcute în casă, din semințe, nuci și miere.

Bei doar o cafea și gata, până la prânz

Dacă pentru tine micul dejun constă doar într-o cafea, aceasta explică lipsa de energie înainte de prânz, Cafeina crește nivelul de dopamină din creier dar fără a aduce, efectiv, energie. Căderea este ulterior foarte bruscă. Nu beți niciodată doar cafea. Asociați-o cu ceva, un aliment solid care vă face plăcere dar care e sănătos.

Mănânci din nou după micul dejun

Dacă ai luat micul dejun acasă și apoi ajungi la serviciu și cauți de zor o gustărică, atunci e clar că ceva nu e în regulă cu masa de dimineață. Gustările repetate până la prânz nu aduc nimic bun, doar kilograme nedorite în plus iar metabolismul încetinește.

Citește și: