7 schimbări pe care ar trebui să le faci înainte de a rămâne însărcinată

7 schimbări pe care ar trebui să le faci înainte de a rămâne însărcinată

Înainte de a rămâne însărcinată ar trebui să faci câteva mici schimbări cu efect maxim în viața ta. Te vor ajuta și la conceperea bebelușului.

7 schimbări pe care ar trebui să le faci înainte de a rămâne însărcinată

1. Renunță la contraceptive

Nu poți controla momentul în care rămâi însărcinată.

Trebuie să încetați să utilizați contraceptivele orale, pentru cel puțin două cicluri înainte de a rămâne gravidă.

Acest lucru va hormonilor o șansă de resetare și vă va permite să vă urmăriți perioada și să aflați când apare ovulația – timpul cel mai probabil să rămâneți gravidă.

Acestea fiind spuse, unele cupluri rămân gravide imediat după oprirea contraceptivelor.

Cereți sfatul și medicului ginecolog la care mergeți de obicei.

Kate Middleton, din nou însărcinată! Va deveni în curând regină

2. Atenție la greutatea corporală

Nu este recomandat nici să fii subponderală, dar și supraponderală. Nu face bine nici ficatului tău.

Ideal ar fi să menții o greutate corporală cât mai apropiată de cea normală, ajustată înălțimii tale.

3. Fă sport

Chiar dacă ai greutatea ideală, activitatea fizică de dinaintea (și în timpul) sarcinii te ajută enorm.

Cu cât ești mai în formă, cu atât vei avea o sarcină ușoară și vei naște la fel de ușor.

Rămâi activă fizic în toată această perioadă și te vei bucura maxim de beneficii.

Nu facem referire la ridicarea greutăților sau participarea la maraton, ci exerciții care te mențin în formă și nu te epuizează.

4. Atenție la cofeină

Cercetările privind efectul cofeinei asupra fertilității și a sarcinii au rezultate variate.

Unele studii arată că aceasta contribuie la avortul spontan, alții spun că nu.

Pentru a fi în siguranță, experții recomandă limitarea aportului de cafeină la 200 miligrame pe zi.

Dar amintiți-vă că nu este vorba doar de cafea sau de ceai, ci și de ciocolată, sucuri, băuturi energizante și unele medicamente pentru răceală și durere.

Ce fel de tată va fi soțul tău, potrivit zodiei sale

5. Relaxează-te

Stresul poate afecta fertilitatea, sarcina și sănătatea copilului.

Într-un studiu, cercetătorii au descoperit că sarcina a fost mai probabilă în timpul lunilor când cuplurile au raportat că s-au simțit bine și relaxate.

Sarcina a fost și mai puțin probabilă în lunile când cuplurile s-au simțit tensionate sau deprimate.

Având timp pentru tine în fiecare zi, exerciții, jurnal, masaj, discuții cu partenerul și odihna suficientă ajută la relaxare.

6. Atenție la dietă

Chiar esti ceea ce mananci. Și așa va fi și copilul tău.

Mâncați alimente din fiecare dintre cele cinci grupe de produse alimentare: fructe, legume, cereale, proteine slabe (cum ar fi pui, ouă și fasole) și produse lactate.

Evitați alimentele bogate în grăsimi și zahăr și asigurați-vă că beți suficiente lichide.

Renunțați la viciile nesănătoase precum alcoolul și țigările.

Discutați cu medicul dacă aveți nevoie de un supliment de acid folic. Acesta poate fi luat și din anumite alimente.

Unele surse bune de acid folic includ legumele cu frunze, fasole, fructe citrice, cereale integrale.

Experții recomandă creșterea dozei de acid folic cu trei luni înainte de a încerca să aveți un copil.

Care sunt șansele să naști gemeni, potrivit experților

7. Mergeți la stomatolog

Dacă nu v-ați rezolvat toate probleme cu dantura, acum este timpul să o faceți.

Toate problemele existente se vor accentua în timpul sarcinii.

O dantură precară a mamei îi poate face rău și bebelușului.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto