7 gustări sănătoase pe care dieteticienii le recomandă

7 gustări sănătoase pe care dieteticienii le recomandă

Ai nevoie de gustări sănătoase pentru a fi în formă și a-ți păstra greutatea. Chiar dacă dulciurile îți fac cu ochiul, îți propunem variante mai gustoase.

Este la îndemâna oricui să cumpere chips-uri, covrigei și alte produse pe post de gustare, însă acestea consumate frecvent conduc la acumularea de greutate.

Cum cele mai multe femei își doresc să aibă forme apetisante și să arate bine, cele mai potrivite sunt gustările sănătoase.

Îți oferim câteva idei din care o poți alege pe cea care-ți place cel mai mult.

Și dieteticienii le recomandă ca fiind mini-mese sănătoase care nu fac rău corpului.

7 gustări sănătoase pe care dieteticienii le recomandă

1. Căpșuni proaspete și unt de caju

Este o gustare bună deoarece căpșunile conțin vitamina C și potasiu, dar au și mulți antioxidanți.

Untul de caju ajută la stabilizarea nivelului de zahăr în sânge.

Mâna de ajutor în porția de alimente pe care o consumi

2. Iaurt simplu cu scorțișoară

Pe post de gustare mai poți servi un iaurt slab, în care să adaugi puțină scorțișoară și o linguriță de fulgi de ovăz.

Este o gustare extrem de gustoasă și ușor de preparat, dar și de digerat de stomac.

Această masă este o sursă de proteine, fibre și arome plăcute.

3. Alune și caju crude cu miere naturală

Simți nevoia să guști ceva dulce, atunci mănâncă un pumn de alune și caju crude peste care adaugi puțină miere naturală.

Este o masă crocantă, conține grăsimi sănătoase și tone de fitonutrienți.

4. Iaurt cu fructe de pădure, semințe de in și chia

Ca și gustare, dieteticienii mai recomandă consumul unui iaurt slab în care s-au adăugat fructe de pădure, semințe de in, chia.

Eventual, mai pot fi adăugate și câteva migdale sau nuci.

Acest amestec oferă organismului proteine, grăsimi sănătoase nesaturate, inclusiv omega-3, fibre.

Este o gustare extrem de sățioasă care te va face să uiți de produsele pline de E-uri, coloranți, care îngrașă.

5. Salata de spanac

Prepară o salată de spanac peste care adaugi 2-3 linguri de nuci pecan, stafide, oțet balsamic.

Vei avea parte de o masă bogată în proteine, fibre, tone de vitamine, minerale și fitonutrienți.

Frunzele verzi de spanac au puține calorii, dar sunt extrem de benefice organismului. Ele ajută la eliberarea hormonului numit leptină care spune creierului că te-ai săturat.

Dieta de vară: În 9 zile poți slăbi până la 3 kilograme!

6. Avocado și salsa cu legume crude

Prepară un guacamole în care să înmoi bețe de legume crude – morcovi, ardei gras, castravete, etc.

Pasează jumătate de avocado și amestecă-l cu 1/4 ceașcă de salsa, adaugă puțină praf de usturoi și puțină zeamă de lămâie.

Grăsimile sănătoase din avocado și fibrele din legume îți vor oferi senzația de sațietate până la următoarea masă.

Vei avea o gustare plină de vitamine și minerale. Opțional, adaugă și câteva bucăți de tortilla din făină integrală pentru a avea și carbohidrați.

7. Snack mix preparat de tine

Amestecă 1/4 ceașcă de nuci, migdale, fistic cu 1-2 linguri de fructe uscate fără zahăr, precum cireșe uscate sau stafide.

Opțional, se mai pot adăuga fulgi de ciocolată neagră.

Această gustare sănătoasă îți oferă fibre, proteine, acizi grași monsaturați, antioxidanți și flavonoide.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto