Fie că ești vegetarian sau nu ai nevoie să iei din alimente necesarul de fier de care corpul tău are nevoie.

Acest necesar este de 8-27 mg pe zi/adult femeie. Bărbații au nevoie de o cantitate puțin peste cea amintită, la fel și persoanele mai în vârstă sau femeile însărcinate.

Carnea este în topul listei de alimente bogate în fier, dar sunt multe surse non-carne care îți oferă același necesar nutritiv.

Consumând mai puțină carne sau renunțând la ea vei rezolva multe dintre problemele legate de somn, grăsime în jurul taliei, nivelul ridicat al colesterolului.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – spanacul

Vegetalele cu frunzele verde-închis, cum este spanacul, sunt o bună sursă de fier.

Trei căni de spanac conțin în jur de 18 mg de fier. Îl poți adăuga crud în salate, sandwichuri, supe, etc.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – broccoli

Broccoli este bogat în fier, nutrienți precum vitamina K și magneziu, vitamina C.

Vitamina C ajută la absorbția fierului în organism.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – lintea

Lintea are mai mult fie decât o friptură de mărime medie.

Este bogată în fibre, potasiu și proteine.

Lintea poate fi adăugată în salată, supe, alte feluri de mâncare.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – kale

Trei căni de kale conțin 3,6 mg de fier.

Aceasta poate fi adăugată în salate, în pizza, etc.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – cartoful copt

Un cartof mare copt conține de 3 ori mai mult fier decât o porție medie de carne de pui.

Poate fi servit cu iaurt, broccoli la aburi, brânză, etc.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – caju

Nucile de toate tipurile sunt cunoscute ca fiind surse bune de proteine pentru vegetarieni.

Caju sunt foarte bogate în fier. 1 și 1/4 căni de caju au în jur de 2 gr de fier.

7 alimente vegetariene care au mai mult fier decât carnea – soia

O cană de boabe de soia preparate conține între 8 și 9 mg de fier.

Această legumă este și o sursă bună de proteine, una dintre cele mai importante dintr-un regim vegetarian.

Atenție la achiziționarea ei din magazine pentru a nu cumpăra soia modificată genetic.

Sursa foto