7 alimente surprinzătoare care nu te lasă să dormi bine! E mai bine să le eviți seara

7 alimente surprinzătoare care nu te lasă să dormi bine! E mai bine să le eviți seara

Insomnia are nenumărate cauze, de la oboseala cronică și stres, la diverse afecțiuni fizice sau mentale. Dar și alimentele pe care le consumăm, mai ales după amiaza și seara ne afectează calitatea somnului. Iată câteva alimente care nu te lasă să dormi bine și despre care nu știai că pot avea acest efect.

 

Ceaiul de mentă

De multe ori apelăm la o cană fierbinte de ceai să ne relaxăm și să adormim mai repede. Este bun un ceai de mușețel sau de tei, dar în niciun caz ceaiul de mentă. Ferește-te și să mesteci gumă mentolată seara, după cină. Menta irită mucoasa gastrică și vei avea probleme cu balonarea și durerile de stomac înainte de culcare.

Varză, broccolli, morcovi

Aceste legume au o cantitate mare de fibre care se digeră greu. Ar fi bine să eviți să le consumi seara, mai ales după ora 20, deoarece organismul tău va depune un efort suplimentar să le digere și acest lucru îți va afecta somnul. Nu este exclus să apară balonări dureroase.

Ceapa

Evită și ceapa crudă seara! Chiar dacă îți faci o salată de legume, nu mai adăuga ceapă. Aceasta conține fibre și acizi care provoacă balonare și poți avea arsuri gastrice tocmai când vrei să te culci. Cu siguranță nu vei mai reuși să dormi bine!

Nuci și semințe uscate

Sigur că e plăcut să ronțăi câteva alune, nuci sau semințe în timp ce te uiți la televizor seara. Dar medicii ne recomandă să le evităm după ora 18.00. În primul rând pentru că aceste semințe uscate ne oferă energie și obligă organismul să reacționeze, în loc să se relaxeze, și în al doilea rând pentru că sunt greu de digerat. E mult mai bine să le consumi după micul dejun, la gustarea de la ora 11.

Mezelurile

Evită cărnurile procesate, precum salamul, cârnații, șunca afumată sau orice alt mezel, după ora 18. Acestea conțin o cantitate apreciabilă de tiramină, un amino acid care stimulează creierul și îl obligă să producă o cantitate mai mare de adrenalină. În plus, conțin foarte multă sare și grăsime, fiind greu de digerat.

Mâncărurile foarte picante

Mulți preferă să mănânce picant seara pentru că au impresia că alimentele iuți stimulează metabolismul și arderea grăsimilor. Este și acesta un aspect bun, dar preparatele condimentate provoacă o reacție în organism care duce la o creștere a temperaturii corporale. Te simți mai energic și este posibil să rămâi treaz câteva ore bune din noapte.

Înghețata

Uneori ni se pare că un bol de înghețată aromată și dulce ne ajută seara să ne relaxăm, după o zi grea. În realitate, înghețata nu te ajută deloc să dormi bine și dăunează siluetei. Are mult zahăr și îți dă o stare de nervozitate care te împiedică multă ore să te odihnești profund. În plus, se digeră greu din cauza grăsimilor vegetale. Mai bine mănânci un pahar de iaurt sau de sana.

sursa foto: 123rf.com

 

Loading...