6 sfaturi utile de urmat ca să previi din timp apariția bolilor

6 sfaturi utile de urmat ca să previi din timp apariția bolilor

Prevenția e mai eficientă decât tratarea bolilor. Deși această idee este binecunoscută, de multe ori uităm cât de important este să respectăm câteva reguli simple, dar care pot face diferența între un corp sănătos și zile întregi în care nu mai scăpăm de dureri și în care simțim că pur și simplu nu mai avem energie. Există numeroase posibilități prin care poți să previi apariția bolilor, iar noi am adunat mai jos câteva dintre cele mai eficiente metode care te vor ajuta să îți menții un stil de viață sănătos. Iată care sunt acestea:

 

Bea cât mai multă apă

 

Corpul nostru este alcătuit în cea mai mare parte din apă. Conform unui studiu publicat în Journal of Biological Chemistry, în medie, corpul unui bărbat adult este compus din 60% apă, iar corpul unei femei are un procent de aproximativ 55% apă. Practic, corpul nostru este ca un burete care are nevoie de apă pentru a funcționa la un nivel optim și pentru a se păstra sănătos și puternic. Ca să elimini toxinele și să îți cureți organismul de impurități, consumul a cel puțin doi litri de apă pe zi este metoda care va funcționa cu siguranță.

Fii atentă la ceea ce îți pui în farfurie

 

Pe lângă apă, este important să ai grijă la alimentele pe care le consumi. Evită mâncărurile care conțin grăsimi saturate, carbohidrați, grăsimi trans, zahăr sau conservanți. Aceste alimente reprezintă una din cauzele care pot provoca apariția bolilor de inimă sau creșterea nivelului de colesterol „rău“ din sânge.

Verifică-ți tensiunea arterială

 

Valorile crescute ale presiunii sângelui pot provoca apariția hipertensiunii arteriale, care la rândul ei poate duce la apariția leziunilor pe artere, accidentelor vasculare sau chiar a infarctului. Potrivit specialiștilor de la American Heart Association, fiecare persoană ar trebui să își verifice nivelul tensiunii arteriale cel puțin o dată la doi ani, odată cu împlinirea vârstei de 20 de ani, însă riscul crește după vârsta de 45-50 de ani.

Dacă valorile depășesc cu 120/80 nivelul tensiunii sistolice și tensiunii diastolice, ar trebui să mergi la medic mai des. Cauzele care pot duce la creșterea tensiunii arteriale sunt consumul excesv de sare, sedentarismul, lipsa de potasiu și vitamina D, stresul și consumul excesiv de alcool.

 

Nu sări peste controlul medical periodic

 

Probabil din cauza lipsei de timp, cei mai mulți dintre noi nu mai acordăm la fel de multă importanță vizitei regulate la doctor, cu toate că aceasta poate să facă diferența între o viață sănătoasă și o boală gravă.

Controalele medicale regulate oferă posibilitatea ca doctorul să detecteze la timp o posibilă infecție sau simptomele unei afecțiuni mai serioase. Există numeroase tipuri de controale medicale, însă chiar și câteva analize de sânge te pot ajută să previi apariția problemelor de sănătate.

Fă mișcare

 

Nu este neapărat necesar să mergi la sală ca să faci mișcare. Cel mai important este cât de des, cât de intens și cât de mult exersezi. Fă-ți timp pentru cel puțin 30 de minute de mișcare sau de alergare în parc. Nu este necesar să exersezi 30 de minute continuu, ci poți să le separi în câte două seturi de 15 minute sau trei seturi de câte 10 minute. Indiferent cum alegi să faci mișcare, specialiștii de la MayoClinic susțin că nu doar că te vei simți mai sănătoasă, ci vei avea o stare de spirit mai bună, iar nivelul se stres va scădea semnificativ.

Odihnește-te

 

Somnul are un rol major în refacerea organismului. Dacă ai probleme cu somnul, una din cauze poate fi regimul alimentar. Mâncarea pe care o consumăm este strâns legată de stimularea producerii de serotonină, un hormon care, împreună cu vitaminele B6, B12 și acidul folic, ne ajută să avem un somn sănătos și odihnitor. Ce poți face ca să dormi mai bine? Consumă cât mai multe alimente bogate în proteine slabe, carbohidrați complecși și grăsimi nesaturate.

Un stil de viață sănătos care să te ajute să previi apariția bolilor nu este greu de adoptat sau de urmat. Urmează acești pași simpli și eficienți ca să ai grijă de tine și de corpul tăi și ca să te simți mereu plină de energie.

Sursă foto: Shutterstock

Loading...