6 moduri prin care stresul te afectează

6 moduri prin care stresul te afectează

Știi că stresul îți face rău, dar nu ai cum să-l eviți chiar de fiecare dată. Organismul se resimte și îți trimite semnale că este stresat. Cum îți dai seama de asta?

Răcești des, ai probleme cu scaunul, nu te mai poți concentra, te mănâncă pielea? Prea mult stres provoacă un dezastru în organism și asupra minții.

6 moduri prin care stresul te afectează

1. Te doare capul

Când sunteți stresat, hormonii declanșează o serie de evenimente neurochimice în creier care stimulează nervii și determină mărirea vaselor de sânge.

Rezultatul: dureri de cap de tensiune și migrene.

Există însă modalități de a face față. Studiile au arătat că persoanele care practică tehnicile de relaxare și de gestionare a stresului reduc numărul de dureri de cap pe care le au cu 35 până la 50%.

Terapia cu laser repară oasele după căzături

2. Ai dureri și arsuri la stomac

Anxietatea și stresul pot determina organismul să producă mai mult acid digestiv, ceea ce duce la arsuri în capul pieptului.

De asemenea, acestea pot încetini eliminarea alimentelor din stomac, ceea ce provoacă gaze și balonare și poate crește chiar și numărul la crampe și diaree.

3. Strănuți mai des

Stresul suprimă sistemul imunitar, astfel te îmbolnăvești mai ușor.

Bărbații și femeile care se confruntă cu stres, variind de la o căsnicie nefericită la șomaj, au fost de două ori mai susceptibili de a se îmbolnăvi ca și cei cu mai puține probleme.

4. Ai insomie

Ziua a trecut, dar mintea voastră încă lucrează și nu poți să adormi.

Tu nu ești singura care stă trează. Stresul este cauza numarul unu de deprivare a somnului si insomnie.

Lipsa somnului te face iritabilă și anxioasă, scade capacitatea de a lupta împotriva infecțiilor și vă afectează capacitatea de concentrare.

Odată ce nu dormiți, pragul pentru a face față problemelor de zi cu zi este chiar mai scăzut.

Care sunt beneficiile seleniului pentru sănătate

5. Te mai îngrași

Când corpul tău percepe stresul, presupune că ai nevoie de energie fizică pentru a te proteja și elibera adrenalina și cortizolul.

Apare și senzația de foame și poate crește consumul de grăsimi și carbohidrați.

De aici și până la acumularea kilogramelor nedorite este foarte puțin.

6. Pielea nu arată prea bine

Stresul poate afecta nivelul hormonului de sex masculin numit androgen în organism.

Acest hormon declanșează glandele sebacee pentru a produce mai mult ulei, ceea ce duce la înfundarea porilor și apariția coșurilor.

Stresul stimulează, de asemenea, terminațiile nervoase ale pielii, provocând apariția unor afecțiuni ale pielii, de la eczeme până la psoriazis.

Stresul îți reduce sistemul imunitar, permițând reactivarea virușilor care provoacă aceste probleme.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto