6 alimente prietene ale tenului matur

alimente ten matur

Frumusețea vine din interior – din alimentație și din felul în care ne îngrijim corpul. Anumite alimente sunt în special recomandate pentru întreținerea unui ten luminos, fără riduri și cu un grad de elasticitate mai mare  – acestea sunt bogate în antioxidanți, principalii factori care întârzie procesul de îmbătrânire – în grăsimi sănătoase, apă și în nutrienți esențiali. Având în vedere că pielea este cel mai mare organ, are nevoie de o atenție specială, pentru a ne bucura cât mai mult timp de un spect armonios și sănătos. Cremele, loțiunile, serumurile au rolul lor în păstrarea unui aspect tânăr al pielii, dar alimentația este esențială pentru fermitate și suplețe.

 

 

Alimente care ajută la păstrarea fermității și a elasticității pielii:

 

Fructe de pădure

 

Fructele de pădure sunt bogate în vitamina A și C și conțin antioxidanți care apără pielea de efectul negativ al razelor soarelui, al stresului, al poluării – prin calmarea inflamațiilor și prin prevenirea pierderii de colagen natural.

 

Broccoli

Acest aliment are proprietăți antiinflamatoare și de anti-îmbătrânire datorită conținutului de vitamina C și K, a antioxidanților, a fibrelor, a folatului, a luteinei și a calciului. Corpul are nevoie de vitamina C pentru a produce colagen – principala proteină din piele care îi oferă fermitate și elasticitate.

 

Spanac

 

Spanacul e superhidratant și plin de antioxidanți care ajută la oxigenarea și la regenerarea celulelor. Conține vitamina A, C, E și K, magenziu, fier și luteină. Vitamina A e benefică pentru un păr sănătos și lucios, iar vitamina K reduce inflamarea celulară.

 

Nuci, migdale

 

Migdalele sunt o sursă bogată de vitamina E, responsabilă de refacerea țesuturilor pielii, de menținerea nivelului de hidratare și de protecția pielii împotriva razelor UV. Nucile conțin acizi omega-3, cu proprietăți antiinflamatoare, care ajută la întărirea membranei celulare și care oferă pielii strălucire prin păstrarea unei pelicule de uleiuri naturale.

 

Avocado

Acizii grași din avocado păstrează o piele suplă, netedă, iar vitamina A duce la regenerarea pielii, iar conținutul de carotenoid protejează împotriva cancerului de piele.

 

 

Rodii

Rodiile sunt folosite încă din antichitate ca remediu medicinal. Conținutul mare de vitamina C și de antioxidanți protejează organismul împortiva radicalilor liberi și reduce nivelul de inflamare. De asemenea, rodiile ajută la păstrarea nivelului de colagen la un nivel optim.

 

Opinia specialistului

Florin Cujbă, Fitness Expert

florin cujba fitness expert

„Pielea este cel mai mare organ, iar corpul nostru folosește nutrienți din alimentație pentru a repara celulele acesteia, pentru a le înlocui pe cele deteriorate și a o menține elastică. Și noi putem ajuta acest proces, mai ales dacă știm ce alimente să consumăm, astfel încât să beneficiem de toate substanțele hrănitoare.

Colagenul este proteina prezentă în toate organele și țesuturile corpului și are rol de susținere a tendoanelor, pielii și cartilagiilor. Aloe vera mărește producția de colagen ingerată sub formă de supliment oral.

Elastina este o proteină cu proprietăți ce susțin elasticitatea pielii. O găsim în piept de curcan, piept de pui, somon, vită, fasole, mazăre, linte etc.

Alimentele bogate în vitamina C deorece aceasta are un rol important în sinteza de AH (acid hialuronic): portocale, ardei iute, varză kale, varză de Bruxelles, broccoli, căpșune, kiwi.

Ginsengul este o plantă de origine asiatică pe care o putem consuma sub formă de infuzie (ceai). Este bogată în antioxidanti ce protejează celulele pielii și contribuie la un aspect mult plăcut al acesteia.

Coriandrul este un condiment ce conține acid linoleic, un puternic factor antiîmbătrânire pentru piele. Și acidul linoleic are antioxidanți ce luptă cu radicalii liberi din sânge (responsabili pentru deteriorarea celulelor sănătoase ale pielii).