6 alimente despre care se spune că îi îngrașă pe copii

6 alimente despre care se spune că îi îngrașă pe copii

Sunt alimente despre care se spune că îi îngrașă pe copii. Ce spun experții în obezitatea infantilă despre miturile alimentare.

Potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, ratele de obezitate la copii sunt de două ori mai mari decât în urmă cu 30 de ani.

Mulți părinți nu sunt siguri de ce copiii lor nu încetează să tot câștige în greutate.

Există o mulțime de confuzii în jurul valorii de alegere a alimentelor sănătoase.

Aproape orice culoar din magazine conține produse care promovează ingrediente sănătoase, când, în realitate, pot duce la creșterea în greutate la copii.

Poate fi confuz să descifrăm cu adevărat care sunt cele mai sănătoase opțiuni de hrană.

Îți sugerăm să cauți aceste mituri periculoase când încerci să faci alegeri mai sănătoase pentru copiii tăi.

Copiii de azi, adulții obezi de mâine! Medicul pediatru demontează cele mai cunoscute mituri în alimentația copiilor

6 alimente despre care se spune că îi îngrașă pe copii

Mitul 1: Alimentele marcate cu „Dieta”, „Gluten Free” și „Organic” sunt alegeri sănătoase

Tendințele alimentare și etichetele produselor vă pot induce în eroare în a crede că consumați o dietă sănătoasă.

Atunci când decideți cum să hrăniți copii în creștere, este important să vă uitați la alimente ca un întreg.

Uitați-vă la lucruri precum sodiu, îndulcitori artificiali, valoare nutrițională și calorii.

Toate acestea joacă un rol în determinarea dacă un produs alimentar este sănătos sau nu.

Sodiul poate duce la hipertensiune arterială chiar și la copii. Scăderea sodiului este deosebit de importantă pentru copiii supraponderali, pentru a reduce riscul de a suferi de boli de inimă în viitor.

De asemenea, ar trebui să aveți grijă de îndulcitori artificiali, care pot determina copiii să dorească să mănânce mai multe alimente, consumând în consecință mai multe calorii decât ar face altfel.

În plus, copii în creștere au nevoie de anumiți nutrienți din hrana lor. O masă puțin calorică poate fi o opțiune mai sănătoasă dacă furnizează cantități semnificative de vitamină A, vitamină B, vitamină C, vitamină D, fier și/sau calciu.

Experiența unui psiholog care și-a ajutat copilul supraponderal să slăbească

Mitul 2: Sucul este o băutură sănătoasă pentru copii

Mulți părinți cred că, din moment ce fructele sunt sănătoase, sucul de fructe este grozav pentru copiii lor.

Cu toate acestea, această băutură cu conținut ridicat de calorii zaharice ar putea contribui la creșterea în greutate.

Unii susțin că băuturile au o valoare nutrițională mare pentru că pot fi bogate în vitamine, dar e mai bine să dai copilului fructe proaspete de mâncare, care conțin și fibre pierdute în procesul de stoarcere.

Excesul de calorii din suc, de asemenea, satură copiii, astfel încât ei nu vor să mănânce alimente solide care au fibre, proteine, și grăsimi sănătoase.

Mitul 3: Cerealele reprezintă masă excelentă pentru copii

Cereale este o opțiune de mic dejun ușor și gustos pentru copiii care se grăbesc spre școală.

Dar aveți grijă, majoritatea opțiunilor de cereale comercializate pentru copii conțin mai mult zahăr decât desertul standard.

Cerealele pot avea etichete ce adesea promovează ingrediente sănătoase, vitamine și cereale integrale.

Dar aceste beneficii lăudate pot fi depășite în cantitatea de zahăr.

Glicemia excesivă poate duce la o creștere rapidă a zahărului din sânge, precum și la creșterea consumului de calorii.

Citiți cu atenție etichetele produselor alimentare pentru a înlocui cerealele dulci cu opțiuni mai sănătoase.

Trebuie să fiți atenți la termenii pentru zahăr mascat care pot apărea pe cutii, cum ar fi melasa organică, mierea de albine și trestia de zahăr ecologic, care păcălesc părinții să creadă că sunt cereale sănătoase.

Opțiunile mai bune pentru micul dejun, cum ar fi fructele, iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi, ouăle și fulgii de ovăz, dau copiilor energia de care au nevoie fără a-i îngrășa.

Copiii cuminți papă tot din farfurie. Dar oare e bine?

Mitul 4: Pâinea integrală de grâu este o pâine sănătoasă

Există mai puține diferențe între pâinea albă și pâinea integrală de grâu decât majoritatea oamenilor cred.

Ambele au un nivel ridicate de glucoză care este împărțit în sânge în același mod.
Acest lucru nu numai că determină creșterea în greutate, dar poate duce la o problemă de sănătate mai gravă, cum ar fi diabetul zaharat.

Dacă un pachet este etichetat ca grâu întreg, acesta nu înseamnă că conține boabe sănătoase de care au nevoie copiii.

Pâinea prelucrată integrală de grâu este aproape complet desprinsă din fibră.

Fiți atenți atunci când citiți etichetele de pâine și căutați pachete care citesc 100% boabe întregi.

Aceste alternative mai sănătoase au demonstrat că permit un nivel mai echilibrat al glucozei la copii.

Mitul 5: Iaurtul congelat este o opțiune de desert sănătoasă

Iaurtul înghețat poate fi o alternativă mai sănătoasă față de majoritatea înghețatelor, dar asta nu înseamnă că este cea mai bună opțiune.

Deși iaurtul înghețat are un conținut scăzut de grăsimi, acesta conține încă mai multe calorii decât majoritatea oamenilor își imaginează.

O ceașcă mare de iaurt înghețat standard este în jur de 380 de calorii, cu 76 de grame de zahăr, fără a include alte adaosuri dulci.

Majoritatea copiilor preferă iaurtul lor înghețat cu zahăr, care poate îngrășa la fel ca înghețata.

Adăugarea de sirop, bomboane, etc conduce la un nivel potențial dăunător de zahăr.
În schimb, serviți copilului iaurt simplu, cu conținut scăzut de grăsimi, cu fructe proaspete.

Fructele vor îndulci iaurtul fără a adăuga zaharuri inutile și dăunătoare.

De asemenea, asigurați-vă că păstrați dimensiunile porțiunilor mici pentru a diminua acumularea de calorii.

Obezitatea infantilă poate fi prevenită

Mitul 6: Chipsurile vegetariene sunt o alternativă sănătoasă la chipsurile de cartofi

Această gustare mascată conține adesea același număr de calorii decât chipsurile de cartofi și poate avea aceleași efecte în ce privește câștigul în greutate.

Puținele porții de legume găsite în chipsurile de legume sunt combătute de cantitățile mari de făină de cartofi și de porumb.

Elementele nutritive vitale pe care le conțin legumele sunt pierdute în procesul de producere a chipsurilor vegetale.

Încercați să tăiați complet cartoful prelucrat și să faceți gustări sănătoase de legume la domiciliu.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto