5 trucuri utile când prăjești alimentele! Vor fi mult mai gustoase!

5 trucuri utile când prăjești alimentele! Vor fi mult mai gustoase!

Carnea prăjită, gogoșile, cartofii prăjiți, cârnăciorii și o mulțime de alte preparate prăjite ajung în meniul nostru în fiecare zi. Din păcate nu sunt la fel de sănătoase ca alimentele coapte sau gătite la grătar. Iată însă câteva trucuri care te ajută când prăjești alimentele să fie mai gustoase și să absoarbă mai puțin ulei.

 

Încinge uleiul înainte de a găti alimentele

Indiferent ce vrei să gătești în cratiță, încinge bine uleiul înainte să prăjești alimentele. Fie că e carne, fie că sunt legume, ouă, brânză sau gogoși, e bine ca uleiul să fie deja fierbinte. Pentru carne și preparate din aluat, așteaptă puțin mai mult timp, să ajungă uleiul la temperatură mai ridicată. Legumele sau brânza pot fi puse în tigaie când uleiul abia devine fierbinte.

Presară puțină sare înainte

Ca să nu mai sară ulei peste tot când pui carnea sau cartofii prăjiți în tigaie, e bine să presari puțină sare când uleiul se înfierbântă în cratiță.

Pune băuturi acidulate în aluaturi

Când faci plăcinte, gogoși sau șnițele pe care trebuie să le prăjești, adaugă puțină apă minerală sau cola în aluat. Poți adăuga și puțin bicarbonat de sodiu. Aluaturile vor fi mai pufoase, mai aerate, se vor prăji mai repede și vor absorbi mai puțin ulei.

Folosește întotdeauna ulei curat

Nu  bine să prăjești mai mult de două ori în același ulei, indiferent de alimente. Gătește întotdeauna cu ulei curat, să nu aibă impurități arse care sunt nocive pentru organism. Uleiul curat presupune mai puține riscuri pentru sănătate!

Folosește ulei cu punct înalt de fierbere

Dacă îți place să prăjești alimentele mai des, ar fi bine să folosești ulei din germeni de porumb sau ulei de palmier de înaltă calitate. Aceste două uleiuri au un punct ridicat de fierbere și nu eliberează radicalii liberi și toxinele pe care le emană uleiul de floarea soarelui când începe să fumege.

foto: 123rf.com

Loading...