5 trucuri simple să învingi frica de zbor

5 trucuri simple să învingi frica de zbor

Frica de zbor sau aviofobia le dă bătăi de cap multor turiști. Dar sunt prea multe destinații de vacanță frumoase, unde nu poți ajunge decât pe calea aerului, ca să le ratezi. Dacă ai și tu probleme când călătorești la înălțime, iată cum să te pregătești.

 

Frica de zbor nu este ușor de stăpânit, dacă nu încerci să o controlezi din timp. Ai nevoie de multă stăpânire de sine, de câteva cunoștințe de bază despre avioane și de câteva trucuri simple.

Iată cum poți face față unei călătorii cu avionul, fără să îți mai fie rău sau să intri în panică.

Cel mai periculos mijloc de transport

Când te pregătești să urci în avion, adu-ți aminte că cel mai periculos mijloc de transport este, de fapt, mașina. Riscul de a te prăbuși cu avionul este de 1 la un milion, în schimb riscul de a avea un accident cu mașina este de 1 la 5.000. Sunt mai multe șanse să ai un accident pe stradă, ca simplu pieton sau să te muște un șarpe, decât să te prăbușești.

Folosește guma de mestecat

Dacă ai atacuri de panică la decolare și aterizare și simți că te sufoci, folosește o gumă de mestecat foarte mentolată. Gustul ei tare te va face să mai uiți de senzațiile de sufocare și de greață, va diminua senzația că ai urechile înfundate și te va ajuta să te simți mai confortabil.

Alege un loc în față, pe stânga

Încearcă să învingi frica de zbor alegând un loc cât mai bun în avion. Un loc în față, în primele rânduri, pe stânga, aproape de o ieșire pentru situațiile de urgență este cel mai potrivit pentru tine.

Controlează frica de zbor cu muzică

Încearcă să asculți muzică pe timpul zborului, muzica ta preferată, cântece vesele, care te binedispun de obicei. Îți vor abate gândurile de la frica de prăbușire, vei reuși să te deconectezi și să te simți mai relaxată. Ia cu tine o revistă cu jocuri sau cuvinte încrucișate, joacă-te pe telefon sau urmărește un film.

Învață să respiri corect

În momentele în care avionul decolează sau trece printr-o zonă cu turbulențe și știi că vei intra în panică, controlează-ți respirația. Inspiră 4 secunde, ține-ți respirația 4 secunde și expiră timp de 4 secunde. Exercițiile de respirație te vor ajuta să îți controlezi frica și gândurile pesimiste, să capeți încredere și să te înveți cu senzația de zbor.

sursa foto: 123rf.com