5 trucuri ca să-ți placă mișcarea

5 trucuri ca să-ți placă mișcarea

Aşa sunt eu, mai leneşă… Mişcarea nu-i de mine… Nu am timp… Fac febră musculară… Sunt cuvinte pe care le rostește orice persoană sedentară. Chiar și așa, există metode pentru a te îndrăgosti de activitatea fizică benefică.

Așa începi să iubești mișcarea

De fiecare dată când vrei să te apuci de sport, ceva te face să renunți la fel de repede cum ți-a venit ideea. Ce de făcut? E important să te gândești că a face mișcare nu înseamnă să fii nici atlet, nici sportiv de performanță. Mișcarea joacă un rol crucial în starea de bine. Iată câteva trucuri prin care vei reuși să faci, cu plăcere, măcar cele 30 de minute, recomandate pentru a te menține în formă, de activitate fizică zilnică:

1.Dansează!
Ești mult prea comodă pentru a te deplasa la o sală, pentru a merge pe jos sau pentru a face exerciții? Atunci soluția potrivită pentru tine e să dai drumul la muzică și să dansezi. Chiar și numai 15 minute de „zbenguială' zilnică sunt suficiente pentru a scăpa de toxine și de kilogramele în plus.

2.Ajută-ți articulațiile!
Ai probleme din cauza durerilor de încheieturi, de mijloc sau de picioare, în urma efortului? Poate fi de vină deshidratarea. Bea câte un pahar cu apă plată la fiecare 15 minute și dedică-ți 10 minute pe zi pentru exerciții de întindere. Vei vedea ce bine e să combini utilul cu plăcutul!

3.Învață să respiri
Ți-e teamă de febra musculară? Poate fi urmarea unei respirații incorecte. Prin urmare, alege câteva exerciții de respirație, pe care să le execuți în paralel cu mișcări ușoare sau cu o plimbare lungă în aer liber. 10 minute pe zi fac minuni!

4.Amețești?
Coloana vertebrală e mult prea tensionată, așa că trebuie să iei măsuri. Axează-te pe exerciții dedicate abdomenului și spatelui. Întinde-te, relaxează-te și încearcă să atingi pieptul cu bărbia. Numără până la 5, apoi revino, ușor, la forma inițială. Repetă de 10 ori, în fiecare dimineață, la trezire. Treptat, poți continua cu exerciții din ce în ce mai dificile.

5.Ai cârcei?
Circulația sângelui nu e tocmai bună, așa că are nevoie de un impuls. Dacă vei face 5 minute pe zi „joc de glezne', vei simți o ameliorare. Apoi, întinsă pe pat, împinge cât poți vârfurile degetelor înainte, numărând până la 5. Revii la forma inițială, apoi le îndrepți către tine, tot numărând până la 5. Urmează 5 rotații ale gleznelor spre exterior și 5 spre interior. Gata antrenamentul!

Sursa foto: flickr.com