5 tipuri mai puțin obișnuite de făină. Ce sunt și la ce folosesc

5 tipuri mai puțin obișnuite de făină. Ce sunt și la ce folosesc

Ai auzit de făina de orz sau de făina de amarant? Nu mai sunt niște simple ciudățenii. Se găsesc ușor la magazinele cu produse naturiste, sunt sănătoase și bogate în nutrienți și foarte apreciate. Iată 5 tipuri mai puțin obișnuite de făină, pe care le poți folosi și tu în bucătărie.

 

Făina de amarant

Este unul dintre acele tipuri mai puțin obișnuite de făină, dar foarte apreciat. Făina de amarant se obține din semințele acestei plante, înrudite cu știrul de la noi. Ea provine din America de Sud și este deosebit de apreciată pentru conținutul ridicat de proteine, de fier și fibre benefice. De notat că această făină nu conține deloc gluten. Ea nu poate fi folosită singură pentru pâine sau dulciuri, dar poate fi adăugată la făina obișnuită de patiserie pentru a coace diverse aluaturi. Un kilogram din această făină costă între 25 și 30 de lei.

Făina de orz

Are o valoare nutritivă ridicată, este bogată în minerale și fibre și aminoacizi esențiali. Are un gust  dulceag și plăcut și este recomandată dacă vrei să pregătești pâine din făinuri integrale în cuptorul de acasă. Un kilogram costă în medie 6 – 8 lei și merită să cumperi făina integrală de orz, din culturi biologice. O poți folosi și pentru a da o consistență și un gust mai bogat sosurilor pe bază de roșii pentru friptură. De asemenea, este excelentă pentru biscuiți și pișcoturi de casă.

Făina de hrișcă

Este unul dintre cele mai sănătoase tipuri mai puțin obișnuite de făină. Este bogată în zinc, potasiu și fier, are un conținut ridicat de aminoacizi benefici, scade colesterolul și glicemia și scade tensiunea arterială, fiind recomandată pentru cei care sunt predispuși la afecțiuni ale sistemului cardiovascular. Poate fi folosită în combinație cu făina simplă de grâu la orice produs de patiserie și panificație. Chiar dacă are un gust mai amărui, în combinațiile potrivite acesta nu se simte, iar cel mai adesea este recomandată pentru brioșe, checuri și aluaturi pufoase.

Făina de orez

Un soi de făină fără gluten, cu un conținut mai scăzut de minerale și substanțe benefice, ea este folosită mai degrabă drept agent de îngroșare la sosuri și supe creme. Dar poate fi folosită, în cantitate mică și la prepararea pâinilor de casă din mai multe tipuri de făină.

Făina de cartofi

Obținută din fulgi de cartofi deshidratați și măcinați foarte fin, această făină dă un gust deosebit colacilor, plăcintelor și pâinii. Se folosește în cantitate mică în combinație cu făina de grâu, pentru că altfel nu crește și nu dospește. Și este recomandată celor care se feresc de gluten, dar este o făină care îngrașă. Și nici nu este bine să o folosești la sosuri, pentru că nu se omogenizează.

foto: 123rf.com

Loading...