5 obiceiuri simple care ne ajută să avem un stil de viață sănătos

5 obiceiuri simple care ne ajută să avem un stil de viață sănătos

Auzim adesea că cel mai important este să fim sănătoși și că restul lucrurilor în viață se așază de la sine. Însă, pe cât de mult ne dorim să avem grijă de sănătatea noastră, pe atât de puțini sunt cei care chiar fac ceva în privința aceasta. Mici schimbări ale stilului de viață, fie că este vorba de ceea ce mâncăm sau cât de des mâncăm, pot avea un impact semnificativ asupra modului în care ne simțim.

Iată ce poți face și tu ca să îți păstrezi sănătatea organismului și ca să îți îmbunătățești starea generală de bine:

Hidratează-te zilnic

Consumul de apă în mod regulat este esențial, deoarece organismul se deshidratează prin urină și transpirație. Este esențial să bei apă zilnic, însă e bine să știi că în ceea ce privește cantitatea de apă recomandată, aceasta depinde de la persoană la persoană. Mai exact, în funcție de activitățile tale zilnice, poate fi necesar să consumi mai mult sau mai puțin de doi litri de apă.

În plus, fructele și legumele (de exemplu, roșiile sau pepenele) sunt o altă modalitate prin care organismul este hidratat, așa că nu este absolut necesar să bei mai multă apă decât ar trebui. Urina este o modalitate prin care poți verifica nivelul de hidratare al organismului, iar dacă este deschisă la culoare, atunci poți ști că ai băut suficientă apă. Urina închisă la culoare este un semn al deshidratării. De reținut este că, dacă nu bem suficientă apă, bacteriile din vezică se înmulțesc și pot să apară infecții.

Mergi la doctor în mod regulat

Controalele medicale regulate reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități prin care îți poți urmări starea de sănătate. Mai mult decât atât, te pot ajuta să depistezi anumite afecțiuni în stadiu incipient care, în timp, se pot agrava și, în unele cazuri, pot însemna diferența dintre un tratament de scurtă durată sau multe bătăi de cap și costuri ridicate pentru operații. De regulă, este recomandat să mergi la doctor o dată sau de două ori pe an pentru controalele de rutină.

Aceste controale presupun, în general, simpla efectuare a unor analize de sange care pot ajuta la depistarea unui număr mare de afecțiuni. Bineînțeles, în funcție de rezultate, medicul poate recomanda efectuarea unor investigații suplimentare. Însă, ce e important de reținut este faptul că analizele de sânge te pot ajuta să știi care este starea ta de sănătate și să poți acționa la timp dacă apar diferite probleme.

Ai grijă ce mănânci…

O regulă importantă este să ai o alimentație echilibrată, fără excese alimentare. De asemenea, cu cât alimentele sunt mai proaspete, cu atât sunt mai sănătoase. De exemplu, mâncarea procesată sau semipreparatele din magazine nu doar că au cantități ridicate de zahăr și sare, ci conțin și conservanți care măresc durata de valabilitate. Toate aceste ingrediente pot crește riscul de apariție a obezității, diabetului sau a tensiunii arteriale.

În ceea ce privește alimentele recomandate, acestea includ lactatele, legumele, fructele, dar și carnea fără multe grăsimi. De asemenea, e bine să consumi pește măcar de două ori pe săptămână și să optezi pentru cereale integrale, deoarece sunt bogate în nutrienți și scad riscul de apariție a bolilor cardiovasculare sau a diabetului, conform healthline.com. Poți consuma, de exemplu, ovăz, quinoa, orez brun, bulgur sau orz.

…dar și când mănânci

Odată ce ai stabilit lista cu alimentele pe care le consumi, e bine să îți planifici mesele zilnice cât mai bine. Organismul nostru are nevoie de hrană pentru a funcționa optim și pentru a avea energia necesară pentru întreaga zi. Dacă sari peste o masă a zilei, favorizezi încetinirea metabolismului, care poate duce apoi la acumularea de grăsime în organism. În plus, senzația de foame va deveni mai intensă decât în mod normal și vei ajunge să mănânci mai mult decât trebuie.

Consumă mai multe grăsimi bune

Nu toate grăsimile sunt dăunătoare pentru sănătatea organismului. În plus, grăsimile sunt necesare pentru echilibrarea hormonilor și pentru sistemul digestiv. De aceea, este recomandat să consumi grăsimi nesaturate în detrimentul grăsimilor saturate sau trans. În categoria alimentelor care conțin grăsimi bune se numără avocado, brânza, ciocolata neagră, somonul, păstrăvul, sardinele, fructele oleaginoase, uleiul de măsline și semințele de chia.

Obiceiurile sănătoase pot fi greu de adoptat, însă, odată ce ți-ai creat o rutină din a mânca sănătos și de a merge la medic în mod regulat, beneficiile sunt semnificative.

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Veridiamed.ro