5 obiceiuri orientale benefice și cum le putem include în viața noastră de zi cu zi (PUBLICITATE)

5 obiceiuri orientale benefice și cum le putem include în viața noastră de zi cu zi (PUBLICITATE)

Populația orientală, îndeosebi zona asiatică se bucură de avantajele unui stil de viață care îi menține sănătoși și priviți din exterior pare că au descoperit secretele unei vieți echilibrate și în armonie, care pornește chiar din farfuria lor.

Un studiu realizat în Japonia pe parcursul a zece ani și publicat în The British Medical Journal a stabilit că un consum echilibrat de calorii provenite din cereale integrale, legume, fructe, proteine (carne de pește, ouă, soia, produse lactate) contribuie la longevitatea populației prin scăderea riscului de moarte prematură, mai ales în cazul afecțiunilor cardiovasculare.

Dacă nu ești încă familiarizată cu dieta orientalilor, iată care sunt câteva dintre cele mai importante reguli din bucătăria japoneză și chineză, reguli pe care le poți aplica și tu chiar de mâine:

1. Consumă cereale integrale

Populațiile orientale consumă frecvent cereale integrale, iar acest obicei sănătos le suplimentează alimentația cu acid folic, vitamina B2, calciu și potasiu. Mai mult decât atât, anumite tipuri de orez, cum este de exemplu orezul brun, conțin un nivel ridicat de magneziu, un mineral vital pentru funcționarea normală a organismului.  

Fiecare tip de orez vine cu beneficii majore pentru sănătate și echilibrează dieta, în același timp este un aliment ușor de digerat așa că nu îți va încetini metabolismul și nu vei aduna kilograme în plus. Așadar, încearcă să-ți schimbi obiceiurile de alimentație și completează-ți meniul cu un bol de orez integral, cu bob lung, brun, negru sau mov.

2. Folosește vase mici

Este adevărat că vesela de mici dimensiuni este și estetică dar, pe lângă acest amănunt, ne constrânge să mâncăm mai puțin. Porțiile înjumătățite ne păstrează în formă, fără nici un alt efort. Așadar, ține minte ca data viitoare când îți pui mâncare în farfurie să o alegi pe cea mai mică.

Dacă îți faci griji că nu o să te saturi mereu dacă mănânci în boluri mici, îți poți completa porția ori de câte ori vrei să mănânci mai consistent, dar această metodă eficientă te va scuti să mănânci până termini tot din farfurie.

3. Urmează regula celor 80%

Mănâncă până când te simți sătulă în proporție de 80%, apoi completează masa cu un pahar de apă sau cu un fruct. Acest obicei de a nu mânca până când te-ai săturat este unul des întâlnit în majoritatea țărilor orientale, dar este originar din China. Este foarte eficient pentru persoanele care vor să scadă în greutate sau să se mențină în formă dacă au greutatea ideală.

Dacă vrei să pui în practică această regulă, reține că trebuie să te ridici de la masă înainte de a te sătura iar acest lucru o să te ajute în procesul de digestie. Dacă ești genul de persoană care nu lasă nimic în farfurie poate ar trebui să începi cu diminuarea porțiilor astfel încât la finalul mesei să nu ai senzația de plin.

4. Consumă mai puține lactate și carne

Țările europene sunt mari consumatoare de carne și au o dietă care conține prea puține legume, de aceea se înregistrează și cotele alarmante de colesterol crescut în rândul locuitorilor.  Asiaticii consumă de trei ori mai multe legume decât carne la o masă, iar rezultatul se vede.

În același timp, lactoza nu este tolerată sau provoacă probleme de digestie multora, deși brânzeturile și lactatele sunt frecvent întâlnite în meniul nostru de zi cu zi. Evită să consumi cantități mari de lactate, pentru că îți încetinesc metabolismul, sporesc creșterea în greutate și produc probleme ale tenului, ca de exemplu acneea.

5. Alege fructe la desert

Dacă îți este poftă de o gustare care să îți dea energie – sau simți nevoia de un desert după masă – alege un fruct. Fie că e vorba despre mere, pere, portocale sau banane, acestea sunt o variantă sănătoasă cu puține calorii iar conținutul de fructoza le ajută să fie o variantă gustoasă și mai sănătoasă decât orice alt desert bogat în zahăr.

Zahărul este principala cauză de îmbătrânire a pielii, după expunerea la soare iar evitarea lui este poate cel mai bun secret care îi ajută să se mențină tineri și cu calitate a pielii de invidiat pentru orice european.

Ca urmare a stilului de viață, țările asiatice ca Japonia și China au o proporție foarte mare din populație sănătoasă, fără excese de greutate și care trăiesc peste media multor țări.

Sursa foto: Shutterstock

Loading...