5 obiceiuri alimentare sănătoase de vară

5 obiceiuri alimentare sănătoase de vară

Atunci când se instalează zilele caniculare, organismul face eforturi să își regleze temperatura pentru a se adapta condițiilor de mediu. De aceea, trebuie să îți menții energia prin obiceiuri alimentare sănătoase.

 

Dieta de vară trebuie să fie compusă din mese ușoare, slab calorice, dar bogate în vitamine, minerale și antioxidanți.

Carne slabă

Pe timpul verii, sunt nerecomandate carnea de porc, mezelurile sau preparatele fast-food. Sunt de preferat carnea de pui, de pește sau de vită, preparate la aburi sau grătar. Peștele reprezintă cea mai sănătoasă opțiune, fiind ușor de digerat, cu un conținut scăzut de grăsimi și o cantitate mare de apă în comparație cu celelalte tipuri de carne. Încearcă și conservele de ton și sardine, bogate în proteine valoroase, aminoacizi și minerale esențiale.

Fructe și legume

Vitaminele și mineralele acționează ca un suport energetic pentru organism, prevenind deshidratarea și dezechilibrele electrolitice care se produc prin transpirație. Mai mult, anumiți compuși din fructe și legume formează o barieră naturală care protejează pielea de efectul nociv al razelor ultraviolete. Morcovul este excelent în acest sens, deoarece conține beta-caroten, un scut extrem de eficient împotriva razelor UV.

Lactate și brânzeturi

Rolul acestora este să suplimenteze pierderile de calciu și magneziu care se produc din cauza transpirației abundente și să furnizeze corpului proteine de bună calitate. Evită sau consumă cu moderație brânzeturile grase cum ar fi cașcavalul și optează în schimb pentru caș, urdă sau telemea, care reechilibrează aportul de substanțe nutritive esențiale precum sodiul, acidul folic, vitaminele A, B, D și E.

Cereale

Cerealele nu trebuie să lipsească din dieta ta de vară, deoarece asigură procentul optim de fibre și glucide în organism. Acestea sunt slab calorice, ușor digerabile, mențin sub control glicemia și secreția de insulină. Beneficiile lor se dublează în combinație cu iaurtul, care favorizează digestia și detoxifierea, prevenind riscul apariției de boli intestinale. Mai mult, nutrienții din cereale asigură o cantitate importantă de vitamina B, riboflavină, niacină și acid folic, indispensabile funcționării optime a sistemului nervos.

Apa, esențială între alegerile alimentare sănătoase

În timpul verii, trebuie să bei zilnic cel puțin doi litri de apă plată la temperatura camerei, pentru o hidratare cât mai bună a țesuturilor. Poți suplimenta aportul de lichide prin sucuri naturale și ceaiuri răcoritoare, cu un conținut bogat în vitamine. Evită alcoolul și băuturile cu cafeină sau zahăr, care au un efect diuretic și favorizează deshidratarea. Ferește-te și de băuturile energizante, care pot provoca creșterea bruscă a tensiunii arteriale.

 

 

Credit foto: PR