5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

Sunt nutrienți importanți care nu ar trebui să lipsească din alimentația copilului tău, mai ales în primele 6 luni de viață, dar nici după. Dacă nu ești sigură, poți discuta cu medicul specialist despre alimentația bebelușului.

Când micul tău era în tine, puteai să treci cu ușurință peste nutriția necesară pentru creșterea sa.

Dar acum, după naștere, cerințele nutriționale ale copilului devin unice.

Spre deosebire de adulți sau chiar de copii mai mari, ei au nevoie de îngrijiri speciale.

Este extrem de importantă alimentația în primele luni de viață ale copilului.

Orice deficiență în faza de început poate fi dăunătoare pentru creșterea viitoare a acestuia.

Anemia din lipsă de cupru afectează mulți copii

Nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

Laptele matern ca o sursă de nutriție pentru copii

În timpul primelor 6 luni, cerința nutrițională a copilului va fi satisfăcută numai printr-o singură sursă și acesta este laptele matern.

Este cea mai hrănitoare și cea mai sigură alimentație pentru bebelușul tău când trebuie să își construiască sistemul imunitar.

Laptele matern are avantaje pentru copil

Laptele poate ajuta copilul să dezvolte sistemul imunitar și digestia. Este protejat de multe boli.

Se crede că laptele inițial sau primul lapte numit colostru este o sursă bogată de vitamină A, ceea ce face ca bebelușul tău să fie puternic și să scape de orice infecție.

Laptele matern are cantitatea potrivită de proteine, grăsimi, carbohidrați, conform cerințelor copilului și necesare creșterii sale.

Astfel, nu puteți nega că laptele matern este cel mai important aliment pentru copil.

În mod ideal, ar trebui să continuați să alăptați parțial și după primele șase luni.

Laptele matern este recomandat pentru copiii cu vârsta până la 2 ani.

Un copil alăptat are mai multe avantaje față de un copil care este hrănit cu alte forme de lapte.

Pentru mamele care nu pot alăpta

Alăptarea este cea mai bună formă de hrană pentru copii, dar pot exista motive care să vă împiedice să faceți acest lucru.

În acest caz, trebuie să faceți următoarele:

Din orice motiv, dacă nu puteți să furnizați laptele matern copilului, atunci ar trebui mai întâi să căutați ajutorul medicului.

Este foarte important să găsiți un înlocuitor pentru laptele matern.

Nu este recomandabil să dați lapte de vacă sau de capră copilului, deoarece aar putea să nu includă toate substanțele nutritive necesare copilul.

Acestea sunt foarte dificil ca cei mici să le digere.

Poți să-ți dai laptele pentru sugari după ce ți-ai întrebat medicul, dar ține minte că nimic nu poate înlocui complet bunătatea laptelui matern.

Problemele cu alimentația la copii și la adolescenți. Care sunt acestea

5 nutrienți importanți din alimentația copilului după primele 6 luni de viață

După vârsta de 6 luni, copilul trebuie să primească și alte alimente nutritive pe lângă laptele matern.

Acum are nevoie de mai multă energie, precum și de elemente necesare pentru a stimula creșterea și dezvoltarea.

Rețineți că, atunci când începeți să le dați alimente împreună cu laptele matern, asigurați-vă că mâncarea este moale și ușor de mestecat.

Ar trebui să vă asigurați că acestea sunt fie pudră, fie pasate pentru a fi ușor digerabile. Introduceți astfel de alimente treptat în dieta lor.

Următoarele alimente sunt cele mai importante pentru copii de peste 6 luni

1. Fier

Fierul ajută la dezvoltarea creierului copilului și la îmbunătățirea memoriei.

În mod normal, la naștere, are suficientă rezervă de fier care ține 4-5 luni.

Dar după aceea, el ar trebui să primească alimente care să îndeplinească cerințele organismului pentru fier, adică 11 mg pe zi.

Mai mult decât atât, este esențial pentru producerea de hemoglobină în organism.

Fierul este prezent în cereale fortificate, cartofi, ouă, boabe de soia și spanac.

Tot ce trebuie știi despre fibrele din alimentația copilului tău

2. Zinc

Zincul este, de asemenea, un mineral mai important pentru copilul nou născut.

Zincul și fierul se găsesc împreună în cereale fortificate. Bebelușul are nevoie de 3 g zinc zilnic.

Ajută la producerea de celule albe din sânge care luptă împotriva oricărei infecții.

Este un element necesar pentru creșterea celulelor corpului și, de asemenea, pentru repararea acestuia.

Puteți găsi zinc din brânză, lapte integral, iaurt, linte și cereale.

3. Calciu

Copilul are nevoie de cel puțin 500 mg de calciu în fiecare zi.

De cele mai multe ori cerințele sunt îndeplinite prin laptele matern, precum și formula de lapte.

Calciul ajută la întărirea dinților și a oaselor.

De asemenea, asigurați-vă că oasele devin suficient de puternice pentru a evita orice fractură atunci când bebelușul începe să alerge și să se joace.

Alimente cum ar fi brânza, sucul de portocale, fulgi de ovăz și iaurt au mult calciu în ele.

4. Diverse vitamine

În continuare sunt necesare vitaminele esențiale pentru copilul aflat în creștere:

Vitamina A: Este esențială pentru o piele sănătoasă și o vedere bună. Vitamina este prezentă în morcovi, cartofi dulci și broccoli.

Vitamina B: Este vitală pentru îmbunătățirea metabolismului și a sistemului imunitar. Puteți găsi vitamina B din legume cu frunze verzi, fasole, banane etc.

Vitamina C: Este importantă pentru piele și ajută la prevenirea bolii de deficit numită scorbut. Tomatele, căpșunile și alte fructe citrice sunt pline de vitamina C.

Vitamina D: Este vitală pentru întărirea oaselor și lipsa acesteia poate provoca rahitism.

Deși vitamina D nu este ușor accesibilă, o puteți găsi în laptele de vacă și gălbenușul de ou.

Dacă nu puteți consuma alimentele de mai sus, se pot lua suplimente la recopmandarea specialistului.

Vitamina E: Are o calitate antioxidantă și este necesară pentru dezvoltarea sistemului nervos. Poate fi derivat din ulei vegetal și cereale.

Vitamina K: Este necesar să se prevină coagularea sângelui. Pentru a consuma vitamina k, bebelușul trebuie să aibă la masă legume cu frunze, fructe fibroase și soia.

Constipația la copii. Ce alimente ar trebui să mănânce copilul tău

5. Omega 3

Beneficiile omega 3 pentru adulți sunt foarte bine cunoscute, dar funcționează și pentru cei mai tineri.

Acestea nu sunt doar esențiale pentru vedere și dezvoltarea creierului, dar sunt necesare pentru dezvoltarea abilităților cognitive la copii.

Puteți consuma omega 3 și puteți transmite beneficiile în timp ce alăptați copilul.

Somonul și avocado-ul sunt două surse bogate de omega 3.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...