5 moduri de a-ți stimula metabolismul

metabolismul

Metabolismul reprezintă o combinație între două acțiuni: catabolism și anabolism. Prima se referă la descompunerea diverselor molecule din alimente pentru a crea energie. A doua se referă la producția compușilor de care celulele au nevoie pentru a se hrăni și a-și îndeplini sarcinile alocate. Prin urmare, metabolismul este strâns legat de dietă, dar și de asigurarea unei funcționări optime a corpului nostru.

Majoritatea persoanelor știu că un metabolism rapid este bun pentru sănătatea generală a corpului, dar nu au idee cum pot accelera un metabolism lent. Există diverse moduri pentru a stimula cele două acțiuni implicate de metabolism, printre care:

  • o dietă optimă
  • practicarea de exerciții fizice
  • creșterea aportului de omega 3
  • consumul de proteine etc.

Cum îți poți îmbunătăți metabolismul

Există diverse metode prin care poți transforma un metabolism lent într-unul rapid. Principalul factor pentru activarea unui metabolism leneș îl constituie alimentația. Creșterea aportului de nutrienți sau selectarea nutrienților optimi și îmbunătățirea ratei de ardere a grăsimilor de către corp reprezintă două componente-cheie ale metabolismului. Pierderea în greutate poate face astfel mai mult rău corpului nostru decât bine, în cazul în care dieta adoptată nu mai furnizează corpului substanțele nutritive necesare.

5 beneficii pentru sănătate ale cafelei

Iată câteva modalități la care poți recurge pentru a-ți stimula metabolismul:

Consumă mai mult lapte

O moleculă prezentă în lapte numită nicotinamid-ribosidă, înrudită cu vitamina B3, a trezit recent un mare interes în rândul nutriționiștilor. Această moleculă miraculoasă grăbește arderea de grăsimi și stimulează prin aceasta un metabolism lent. Nicotinamid-ribosida poate contribui la transformarea mai eficientă a grăsimilor în energie, ceea ce va conduce la îmbunătățirea stării de sănătate a întregului organism.

Crește aportul de omega 3

Creșterea cantității de omega 3 consumate conduce la optimizarea proceselor implicate de metabolism și, totodată, protejează sănătatea inimii și contribuie la reducerea inflamației din corp. Omega 3 poate stimula metabolismul anabolic și catabolic și poate îmbunătăți funcționarea unui hormon numit leptină care reglează activitatea metabolică și care este considerat a avea o legătură directă cu arderea de grăsimi din corp.

Consumă alimente bogate în fier

Pentru a arde grăsimi, mușchii din corp au nevoie să fie oxigenați în mod corespunzător. O cantitate optimă de oxigen la nivelul mușchilor permite creșterea duratei exercițiilor fizice și arderea a cât mai multor calorii. Te vei bucura astfel de un metabolism optim. Unicul mod în care te poți asigura că organismul este oxigenat în mod adecvat este prin creșterea aportului de alimente bogate în fier, deoarece acest mineral este necesar pentru producția de hematii (globule roșii ale sângelui) care transportă oxigenul la celule. Alimente bogate în fier sunt: carnea roșie, fructele de mare, fasolea și alte leguminoase, precum și spanacul.

Fă sport

Studiile arată că practicarea exercițiilor fizice reprezintă cel mai simplu mod de a îmbunătăți metabolismul. O viață sedentară conduce la un metabolism lent. Practică sport de 3-5 ori pe săptămână pentru a-ți stimula metabolismul. E mai indicat să împarți exercițiile fizice în câteva reprize de 15 minute pe tot parcursul zilei decât să faci sport fără oprire timp de 45 de minute – 1 oră.

Adaugă proteine în dieta ta zilnică

Proteinele reprezintă un factor extrem de important pentru formarea de mușchi în corp. Proteinele sunt mai greu de digerat decât grăsimile sau carbohidrații, ceea ce înseamnă că organismul va arde mai multe calorii pentru a le digera. Adaugă alimente bogate în proteine, cum ar fi somonul, carnea roșie, brânza, leguminoasele, nucile și semințele pentru a stimula un metabolism lent.

Foto: Pixabay