Există diferite moduri de a lua turmeric, care este important, având în vedere cât de puternic și benefic acest condiment pentru sănătatea.

Turmericul este o plantă perenă din familia ghimbirului, iar ingredientul cel mai notabil este curcumina, unul dintre cei mai puternici antioxidanți și compuși antiinflamatori găsiți în alimente.

În timp ce acest condiment se găsește în mod obișnuit sub formă de pulbere de culoare portocalie, există multe alte modalități prin care-l puteți adăuga la dieta zilnică.

12 alimente care previn Alzheimerul. Consumă-le zilnic!

5 moduri în care poți consuma turmericul

Dacă sunteți în căutarea unor modalități noi de a lua turmeric, încercați acest condiment în formă de rădăcină, sau sub formă de pudră, tinctură, supliment sau ceai.

Deși concentrația poate fi diferită, majoritatea efectelor benefice vor fi similare.

1. Forma de bază/rădăcina

Această formă de turmeric poate fi utilizată flexibil în multe mese, în formă rasă sau tocată, atât pentru aromă, cât și pentru valoare nutritivă.

2. Pudra

Aceasta este cea mai obișnuită formă pe care o găsiți, iar pulberea este folosită ca un condiment pentru supe, tocană și curry.

3. Supliment

Datorită impactului semnificativ pe care îl poate avea turmericul asupra sistemului imunitar, mulți oameni aleg să ia suplimente concentrate.

Ai nasul înfundat? Așa scapi repede de această problemă!

4. Ceai

Puteți folosi pulberea de turmeric sau rădăcina pentru a prepara un ceai puternic și aromat.

Pentru persoanele cu probleme gastro-intestinale, respiratorii sau inflamatorii, aceasta este un plus pentru dieta zilnică.

5. Tinctură

Aceasta este o formă extrem de concentrată de curcumă, care este administrată în mod obișnuit pe cale orală, într-un lichid.

Această tinctură se prepară prin scufundarea turmericului în alcool și este ușor de administrat.

Turmericul și dozajul

În timp ce turmericul este în mod clar un condiment benefic, ar trebui să fie consumat cu moderatie.

În concentrații mari, ingredientele active din turmeric pot fi periculoase.

Doza adecvată pentru turmeric va depinde parțial de greutatea și nivelul metabolic, precum și de forma pe care o alegeți.

Rădăcină – 1,5-3 grame pe zi

Supliment de pulbere – 1500 miligrame de pulbere de curcumă pe zi (în medie)

Tinctura – 60-120 picături pe zi, împărțite în 4 doze zilnice

Ceai – Nu mai mult de 14 gr de turmeric amestecat cu apă caldă pe zi

Acest condiment „minune” crește riscul de pietre la bilă. Ai grijă în ce cantități îl consumi!

Turmericul și efectele secundare

Există unele reacții adverse ce pot apărea dacă consumați o cantitate excesivă de curcumă.

Printre ele se numără un risc mai mare de pietre la rinichi, probleme digestive și reacții alergice.

Când este consumat cu moderatie, turmericul are rareori efecte secundare.

Pietre la rinichi

Deoarece turmericul este cunoscut pentru că are un nivel moderat de oxalați, poate contribui la dezvoltarea pietrelor la rinichi atunci când este consumat în concentrații foarte mari.

Digestie

Dacă depășiți recomandarea zilnică, pot apărea constipații, balonare, flatulență și crampe.

Alergiile

Deși alergiile la curcuma sunt rare, dar dacă consumați prea multă este posibil să aveți dureri de cap și greață, precum și o inflamație cutanată locală.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto