5 mituri despre mâncare sub semnul întrebării!

mituri despre mâncare

Dietele moderne și noile trenduri despre hrana sănătoasă au adus cu ele și o mulțime de mituri despre mâncare pe care studiile le pun sub semnul întrebării. 

Nu mai bea cafea după amiază, că nu mai dormi noaptea!

Cafeaua are diverse efecte în funcție de individ. Totul ține de enzima CYP1A2 care se ocupă de metabolizarea cafeinei. Unii dintre noi producem o cantitate mai mare din această enzimă, alții mai puțină.

De aceea, specialiștii spun că iubitorii de cafea se împart în trei grupe: foarte sensibili la cafeină, moderat sensibili și puțin sensibili la cafeină. În concluzie, dacă faci parte din primul grup și ești foarte sensibilă la cafeină, atunci vei avea insomnii din cauza ei, chiar dacă bei o singură cafea dimineața. Iar dacă faci parte din ultimul grup, poți bea și două cafele după amiaza, fără să îți fie afectat somnul.

Trebuie să consumăm alimentele bogate în antioxidanți

În ultima vreme deja nu se mai vorbește doar despre vitamine și minerale pentru a ne menține sănătoși și puternici. Se vorbește mai mult despre antioxidanți, capabili să combată radicalii liberi și să ne ferească de bolile cronice și de procesele degenerative rapide.

Astfel că auzim tot mai des că trebuie să mâncăm legume și fructe portocalii sau negre, precum morcovii, portocalele, afinele de pădure sau sfecla roșie, ca să fim mai sănătoși. În realitate, toate fructele și legumele conțin antioxidanți, inclusiv cartofii, și încă nu avem suficiente studii ca să știm ce efecte are fiecare.

Dioxidul de carbon din sucuri și din apa minerală provoacă boli de stomac

Studiile din ultimii ani au demonstrat că dioxidul de carbon din băuturile răcoritoare nu afectează un stomac sănătos, ba chiar ajută atunci când ești constipată sau când ai indigestie. Problema o reprezintă zahărul, îndulcitorii artificiali și aromele sintetice care ne distrug stomacul.

Așa că poți bea apă minerală după voia inimii, deoarece nu îți poate face niciun rău, dar consumă cât mai puține sucuri dulci acidulate.

Mituri despre mâncare

Sarea de masă trebuie înlocuită cu săruri exotice

Între sarea obișnuită de masă și sarea de Hymalaya sau sarea Kosher nu e decât o diferență foarte, foarte mică, în sensul că sărurile exotice conțin poate un procent puțin mai mare din anumite minerale.

Singura diferență o face procentul de iod. Sarea de masă iodată are aproximativ 45 mg de iod per kilogram. În timp ce alte săruri au mai puțin de 1 mg. Organizația Mondială a Sănătății spune că o treime din populația globului are o deficiență de iod, astfel că sarea iodată nu e chiar atât de rea.

Carnea roșie poate favoriza apariția cancerului

Este unul din acele mituri despre mâncare controversate, care are o bază reală, având în vedere că Agenția Internațională de Cercetări asupra Cancerului a introdus carnea roșie în grupul alimentelor cu potențial cancerigen. Există câteva studii care au observat o anumită legătură între consumul regulat de carne roșie și apariția cancerului colorectal, dar nu sunt suficiente încă.

Medicii recomandă și carnea roșie, totuși, pentru substanțele și mineralele ei benefice, dar recomandă să nu consumăm mai mult de 70 de grame pe săptămână. Un consum moderat de carne roșie și de mezeluri din carne de vită este bine venit din când în când!

foto: Shutterstock

Loading...