5 lucruri pe care le caută femeile la un loc de muncă în 2018

5 lucruri pe care le caută femeile la un loc de muncă în 2018

Numărul femeilor care termină facultatea l-a depășit pe cel al bărbaților, iar procentul femeilor care aleg să studieze științe exacte este mai mare ca oricând, arată World Economic Forum, care anticipează că aceste tendințe vor duce la dispariția discriminării salariale în funcție de gen, dar și la unele schimbări în mediul de lucru.

În primul rând, mediul de lucru se va schimba astfel încât să corespundă nevoilor și dorințelor angajatelor, iar companiile vor face eforturi pentru a câștiga fidelitatea angajatelor și a asigura egalitatea între sexe. Transparența va trebui să fie una dintre politicile de bază ale oricărei companii care își dorește să elimine orice fel de discriminare de gen, notează Strategy Business. În aceste condiții, merită să analizăm care sunt principalele lucruri pe care femeile le așteaptă de la locul de muncă și care sunt acele caracteristici ale unei companii care le-ar face să nu migreze spre firme concurente sau spre antreprenoriat.

Flexibilitatea programului

Numărul mamelor care muncesc a crescut semnificativ în ultimii ani, nu doar în România, ci și la nivel mondial. De exemplu, în Marea Britanie, 4,9 milioane de femei care sunt și mame au un loc de muncă, față de datele din 1996, când doar 1,2 milioane de mame lucrau. În condițiile în care 6 din 10 femei se întorc la serviciu înainte ca bebelușul să împlinească un an, flexibilitatea programului a devenit pentru multe dintre ele un avantaj care nu poate fi trecut cu vederea. Flexibilitatea înseamnă pentru ele inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă, în special atunci când apare o urgență neprevăzută, iar unele companii au înțeles acest lucru și au o cultură organizațională care încurajează femeile să își organizeze programul astfel încât să nu își neglijeze nici viața personală.

Facilități în apropierea companiei

Un alt detaliu important pentru femeile care se întorc la serviciu din concediul de maternitate este să aibă în apropierea firmei unele facilități care să le ușureze viața. Dacă mămicile preferă să își ducă copilul la o grădiniță aflată aproape de serviciu și să scutească astfel timpul pierdut în trafic, femeile care nu au copii caută mai degrabă facilități de relaxare și petrecere a timpului liber. Astfel, companiile care au în apropiere săli de fitness, piscine sau terase se bucură de o mai mare popularitate în rândul angajatelor care vor să se relaxeze după o zi petrecută la birou.

În România, Liviu Tudor, proprietarul Genesis Property, care controlează cele mai mari parcuri de birouri, precum West Gate și Novo Park, a demarat o serie de investiții prin care vor fi construite piscine, terenuri de sport și zone de agrement în apropierea companiilor care au sedii aici.

Criterii transparente de promovare în funcție

Într-un sondaj realizat de PwC, doar 17% dintre femei au declarat că ar aplica pentru o promovare dacă ar ști că nu au toate aptitudinile necesare ocupării funcției respective. Acest sondaj vine să confirme studiile ulterioare care au arătat că majoritatea femeilor aplică pentru un post doar dacă întrunesc 100% dintre cerințele acelui job, în timp ce bărbații se mulțumesc să întrunească doar 60% dintre acele cerințe pentru a considera că se califică.

Pentru a combate acest fenomen, companiile ar trebui să aibă criterii foarte clare și transparente prin care se poate realiza promovarea la locul de muncă. Acest lucru poate însemna inclusiv atingerea unor obiective sau îndeplinirea cu succes a unor sarcini de lucru, proceduri prin care superiorii să poată identifica cu ușurință cea mai potrivită persoană pentru funcția respectivă.

Politici care să protejeze mamele

Deși legea le protejează într-o oarecare măsură pe angajatele care devin mame, companiile mai au de învățat la capitolul reintegrarea mamelor în colectivul de lucru. Un sondaj arată că 42% dintre femei se tem de impactul pe care un copil l-ar putea avea asupra carierelor lor, în timp ce 48% dintre mame spun că au fost trecute cu vederea la promovare din cauza faptului că au făcut un copil.

Loading...