5 lucruri mai puțin știute despre consumul de sare în exces

5 lucruri mai puțin știute despre consumul de sare în exces

Unul dintre alimentele pe care de cele mai multe ori ajungi să le consumi în exces este sarea. Chiar dacă nu obișnuiești să pui sare peste mâncare decât în cantități extrem de mici, în decursul unei zile ajungi de multe ori să acumulezi mult mai multă sare în organism decât te-ai aștepta. Potrivit unui studiu publicat de U.S. Centers for Disease Control and Prevention, un american consumă în medie 3.500 miligrame de sare pe zi, iar Institutul de Medicină din Statele Unite ale Americii sfătuiește consumatorii să reducă acest nivel până la 1.500 – 2.300 miligrame pe zi, adică aproximativ o linguriță de sare, pentru a evita în timp apariția problemelor cardiovasculare. Una dintre cele mai bune metode de a reduce consumul de sare este în primul rând documentarea despre acest aliment indispensabil organismului, dar foarte periculos atunci când e în cantități prea mari.

5 lucruri mai puțin știute despre consumul de sare în exces:

  1. Sarea se regăsește în locuri mai puțin așteptate

Medicul specializat în nutriție Alison Massey, de la Mercy Medical Center, din Baltimore, explică faptul că cei mai mulți consumatori nu pot detecta toate sursele de sare din alimentația lor. „Pacienții cu care lucrez recunosc sursele evidente de sare, dar nu reușesc să le identifice pe celelalte, care nu sunt atât de cunoscute.” În această categorie intră preparatele de restaurant, sosurile pentru paste, pâinea și cerealele, unele dintre ele destinate copiilor, ketchup-ul și chiar brânza de vaci.

  1. Sarea și durerile de sâni

Alimentația influențează totul. Cum te simți, cum arăți, cum te odihnești și cât de sănătoasă ești. Printre factorii principali care pot provoca dureri de sâni în cazul femeilor, alimentația bogată în grăsimi și sare ocupă un loc important. Specialiștii recomandă reducerea consumului de sare cu două săptămâni înaintea menstruației, pentru a reduce durerile de sâni provocate de aceasta, dar și consumul în cantități mai mare de fructe și legume proaspete sau de cereale integrale.

  1. Sarea poate provoca probleme și cu inima

Rania Batayneh, specialist în nutriție, explică faptul că „într-o dietă bogată în sare rinichii eliberează o cantitate mai mare de apă, ceea ce mai departe duce la un volum mai mare de sânge pe care inima trebuie să îl pompeze. Acest lucru pune presiune pe inima ta, care acum trebuie să muncească mai mult pentru a livra sânge proaspăt către organele vitale”.

  1. Nici sistemul nervos nu este ferit

Sarea are un rol vital în organism, pentru că sodiul este folosit de creier pentru a transmite impulsuri către restul corpului. Supraalimentarea organismului cu sare va forma un dezechilibru între sodiu și potasiu care poate destabiliza sistemul nervos. De altfel, un studiu realizat de Archives of Internal Medicine pe 12 mii de adulți arată că un nivel echilibrat de sodiu și potasiu în organism va fi cel mai bun mijloc de apărare în fața multor probleme de sănătate. Reducerea produselor procesate din alimentație și trecerea la mese bogate în fructe și legume pot aduce acest echilibru de minerale în organism.

  1. Nici sarea de mare nu este o alternativă foarte sănătoasă

Un studiu realizat de American Heart Association pe 1000 de adulți americani arată că pentru majoritatea acestora sarea de mare era mult mai sănătoasă față de sarea clasică, de consum. Din punct de vedere chimic, însă, ambele sunt absolut la fel, mai explică Rania Batayneh, singura diferență fiind modul în care cele două au fost produse.

La polul opus, există riscul consumului prea mic de sare, iar acest lucru poate fi la fel de periculos. Sodiul ajută musculatura, face posibil procesul de transpirație, oferind corpului tău posibilitatea de a se răci. Prea puțină sare poate duce la spasme musculare, bătăi neregulate ale inimii și stare de moleșeală.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Daniel Taeger

Loading...