5 lucruri care se întâmplă cu corpul tău când renunți la lactate

Iaurt, sana sau chefir? Ce beneficii are fiecare

Te gândești să elimini din alimentație laptele, brânza, untul sau alte lactate și brânzeturi? Nu ești singura. Însă, înainte de a pune punct, trebuie să ții cont de mai multe lucruri înainte și după. Această schimbare poate să aducă multe beneficii dar și câteva probleme. Cynthia Sass, una dntre cele mai cunoscute nutriționiste din SUA a explicat pe larg cum să faci acest pas.

Citește și: 10 motive pentru care este bine să bei ceai de hibiscus zilnic

frumuseți celebre de la Hollywood, precum Jessica Biel, Margot Robbie sau Khloe Kardashian susțin că arată atât de bine pentru că în meniul zilnic nu mai există lactatele de ceva vreme. Ele au afirmat că în afară de faptul că au slăbit, se simt mai bine, nu mai suferă de balonare sau nu se mai simt 'grele' după mese. Dar, renunțarea la brânzeturi e într-adevăr atât de benefică? Potrivit nutriționistei Cynthia Sass, fiecare organism răspunde într-un anumit fel la lipsa de lactate și brânzeturi. Mai mult, a pune stop consumului de astfel de alimente dintr-odată nu e recomandat. Iată ce efecte ai putea resimți după renunțarea la lactate:

Ți-ar putea lipsi nutrienți esențiali

Înainte să treci la consumul de lapte de migdale de 1% grăsime, reține faptul că lactatele sunt parte a unei diete echilibrate. Se recomandă trei cești de lapte pe zi, fiind o sursă bună de vitamina D, proteine și calciu, un nutrient esențial pentru sănătatea oaselor. Apelează la un nuriționist care să găsească o soluție pentru înlocuirea lactatelor. Ouăle și somonul sunt bune înlocuitoare.

Vei scădea în greutate

Scăderea în greutate e de multe ori o motivație pentru renunțarea la lactate. Dacă înainte adorai pizza cu brânzeturi, macaroanele cu brânză sau telemeaua și acum ai trecut pe proteine slabe, cereale integrale și fructe și legume, numărul de kilograme va scădea. Un studiu arată totși ca dacă mănânci lactate și brânzeturi în cantități controlate, scade riscul de obezitate cu până la 10%. De asemenea, dorința de dulce și carbohidrați scade.

Nu vei mai avea probleme cu balonarea

În general, femeile ăși pun întrebări legate de lactate atunci când experimentează balonarea. De cele mai multe ori, e vorba de intoleranță la lactoză. De cealaltă parte, nu toți cei suferinzi de intoleranță trebuie să renunțe la brânzeturi.Ei pot consuma in continuare, dar în combinație cu cereale sau alte produse bogate în proteine. Dacă ai fost diagnosticată cu o boală recum Crohn sau boala celiacă, atunci te vei simți mai bine fără lactate.

Tenul tău va arăta mai bine

Un studiu arată că o alimentație cu puține lactate și brânzeturi curăță tenul, previne acneea.Dermatologii sunt de acord cu acest aspect, mai ales în ceea ce privește acneea hormonală. De asemenea, ei recomandă urmărirea aspectului pielii, în funcție de ce lactate consumi și ca urmare, renunțarea la cele care își afectează pielea.

Bolile de piele ar putea fi 'temperate'

În general, când afecțiunile pielii își fac de cap, se recomandă o dietă 'de eliminare'. Lactatele sunt considerate a fi sursă de alergeni și sunt primele eliminate.  Cele care suferă de eczeme sau psoriazis pot observa astfel că au mai puține simptome fără astfel de produse în alimentație.

Citește și: