Bomboane cu migdale

Aceste dulciuri se prepară fără coacere și conțin ingrediente sănătoase, precum uleiul de cocos, migdalele și stevia (cel mai sănătos îndulcitor). În plus, au foarte puține calorii.

Se amestecă 100 g de făină de migdale, 3 linguri de ulei de cocos, o linguriță de esență de migdale și una de stevia, un praf de sare și se formează o cocă. Se modelează în șase bile care se dau prin migdale tocate. Se lasă la frigider 30 de minute înainte de consum.

Înghețată de căpșune cu lapte de caju

Dacă printre deserturile tale preferate se numără înghețata, iată o rețetă care nu conține nici zahăr, nici lapte de origine animală, nici alte grăsimi și nici ouă.

Se lasă la înmuiat alunele caju peste noapte, apoi se scurg, se adaugă  250 ml de apă rece și o linguriță de scorțișoara și se amestecă în blender până se obține o pastă fină. Se toarnă pasta în forme de înghețată, peste care se adaugă căpșune proaspete, tocate, apoi se amestecă și se dau la congelator până când se solidifică.

desert fara zahar

Shake de cartof dulce

Iată un milkshake făcut în casă cu puține calorii și fără zahăr, foarte savuros și sățios. Cartofii dulci conțin fibre și o dulceață naturală, ceea ce îi face sursa ideală de carbohidrați. Coace un cartof dulce, apoi pune-l în blender împreună cu 250 ml de lapte de migdale și cu  puțină esență de vanilie, o linguriță de unt de arahide (neîndulcit) și adaugă condimentele preferate (scorțișoară, nucșoară etc) . Adaugă cuburi de gheață.

Ciocolată neagră cu tahini

Ciocolata neagră e nelipsită din dietele recomandate de nutriționiști, doar că trebuie alese sortimentele cu 85% cacao. Cu cât conținutul de cacao e mai mare, cu atât e mai scăzut cel de zahăr. Se amestecă 2 linguri de tahini (pastă de susan) cu jumătate de lingură de ghimbir ras. Apoi se topesc 100 de grame de ciocolată neagră, iar rezultatul se toarnă pe o foaie de pergament, într-o tavă. Peste amestec se toarnă pasta de tahini cu ghimbir și se încorporează în ciocolată  folosind o scobitoare. Se dă amestecul la frigider,  apoi se porționează.

Limonada de zmeură cu lime

Zmeura este alegerea ideală în materie de fructe deoarece conține foarte puțin zahăr, totuși fructele sunt foarte dulci. Amestecă în blender 350 de grame de zmeură congelată cu sucul de la un lime și adaugă puțin praf de stevia. Amestecă până cand rezultatul seamănă cu o înghețată mai lungă. Ce rămâne se poate păstra la congelator.

Opinia specialistului

Andreea Zegheanu, nutriționist, dietetician, www.zeandreea.com

andreea zegheanu nutriționist

Pudra proteică- baza pentru nenumărate deserturi sănătoase

Dacă îți dorești să potolești pofta de dulce, dar nu vrei să adaugi niciun gram de zahăr în plus, pudra proteică din zer este de un real ajutor. O poți folosi sub formă de shake, o poți adaugă la iaurturi (o variantă cu mai puține calorii față de iaurtul cu fructe clasic), poți face clătite, înghețată și chiar prăjituri, deoarece îndulcitorul pe care îl conțin este rezistent la temperaturi înalte. Pe lângă faptul că nu are zahăr, pudra din zer nu are grăsimi și conține proteine de cea mai înaltă calitate. În plus, ai libertatea să-ți alegi aroma preferată, fiindca variantele sunt infinite.

Foto: Unsplash, arhiva personală