5 fructe care îngrașă! Află pe care să le eviți

ananasul are beneficii uimitoare dar și mulți carbohidrați

Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun iar multe femei vor trebui să se abțină de la mâncărurile tradiționale, pentru a nu se îngrășa. De grija siluetei, multe dintre noi  doar gustă din bunătăți, restul poftei fiind ostoit cu legume sau cu fructe. Dar și fructele trebuie alese înțelept, susțin nutriționiștii. Motivul? Unele dintre ele conțin foarte mulți carbohidrați, element responsabil pentru acumularea kilogramelor. Află ce fructe să eviți sau să consumi cu moderație.

Citește și: Ți-e frică de Alzheimer? Mare grijă cum gătești și ce mănânci!

Pe lângă vitamine, minerale, antioxidanți și fibre, frcutele conțin și fructoză. Aceasta este un carbohidrat simplu așadar nu trebuie abuzat de ele dar nici nu trebuie scoase definitiv dfin alimentație.

Ananas– Cine ar fi crezut că unul dintre alimentele cele mai indicate în diete ar conține 13 grame de crbohidrați (10 din care derivați din zahăr) la 100 de grame de fruct? Dar totuși, are câteva beneficii nutriționale acest fruct tropical. Unul dintre beneficii este faptul că ananasul asigură 131% din necesarul zilnic de vitamina C, 76% din cel de magneziu. Deși conține mulți carbohidrați, 100 de grame de ananas înseamnă doar 50 de calorii.

Banane – Cu cele 23 de grame de carbohidrați per kilogram, bananele sunt cunoscute ca fiind un aliment care îngrașă, din cauza concentrației de carbohidrați. Acest fruct furnizează 89 de calorii la 100 de grame. Cu toate acestea, banana este și o sursă optimă de fibre (necesare bunei funcționări a inimii), vitamine și minerale, printre care B6 și mai ales potasiul.

Un măr pe zi e ideal, prea multe îngrașă

Mango – Numeroase fructe tropicale au un conținut ridicat de zaharuri și ca urmare, mai mulți carbohidrați. Mango nu face nici el excepție. 100 de grame din acest fruct conțin 15 grame de carbohidrați. Din fericire, sunt motive întemeiate să nu îndepărtezi mango-ul din consum. E o sursă bună de vitamina C (furnizează 76% din necesarul zilnic de vitamina C), 25% din necesarul de vitamina A și 11% din vitamina B6. Are doar 60 de calorii.

Mere– Ciudat datr adevărat. Un măr de dimensiune medie conine 25 de grame de carbohidrați dar e și plin de fibre. Nu e indicat să mâncăm multe mere pe zi, dar ideal este consumul unui măr, zilnic. Conține vitamina C dar și minerale precum magneziu și potasiu.

Stafide– 79 de grame de carbohidrați conține o porție de stafide, de 100 de grame. Conținutul de calorii este și acesta foarte mare, 300 la 100 de grame. Așadar nu e recomanat să le conumăm când vrem să slăbim. Cu toate acestea, uneori, o cantitate de câteva grame de stafide aduce cu sine și beneficii. Au fier, magneziu și potasiu.

Citește și:

Loading...