5 beneficii pentru sănătate ale cafelei

cafea

Bei cafea pentru că te energizează și, desigur, pentru gustul său deosebit, dar știi ce alte beneficii extraordinare mai are cafeaua pentru sănătatea ta?

Deși când ne gândim la cafea primul lucru care ne vine în minte este cofeina, cafeaua mai conține și multe alte substanțe nutritive valoroase. În cafea regăsim vitamine din grupa B, magneziu, potasiu și mangan.

Unele dintre cele mai impresionante beneficii pentru sănătate ale cafelei sunt:

  • îmbunătățirea capacității cognitive
  • protejarea sistemului cardiovascular
  • contribuția la pierderea în greutate
  • protejarea ficatului
  • optimizarea metabolismului

Previne declinul cognitiv

Cafeaua ajută la creșterea capacității de concentrare și la sporirea atenției prin stimularea creierului ca urmare a cofeinei conținute. Consumul regulat de cafea previne declinul cognitiv datorat vârstei. De fapt, conform studiilor, persoanele în vârstă care consumă cafea în cantități moderate prezintă un risc cu 60% mai mic de a dezvolta boala Alzheimer sau demență.

Protejează inima

Deși consumul de prea multă cofeină poate afecta sistemul cardiovascular, studiile arată că persoanele care beau regulat cafea prezintă un risc mai mic de infarct. Persoanele de sex feminin care consumă cafea prezintă de asemenea un risc mai redus de afecțiuni cardiace. Deși cafeaua poate crește tensiunea sangvină, acesta este mai degrabă un efect temporar decât permanent.

Stimulează metabolismul

Vitaminele din grupa B reglează activitatea metabolică din corpul nostru. Cafeaua conține cantități semnificative de vitamine din grupa B, respectiv niacină, acid pantotenic și riboflavină, care ajută la optimizarea metabolismului, la reglarea producției de hormoni și la utilizarea optimă a substanțelor nutritive furnizate corpului.

Ajută la pierderea în greutate

Cafeaua ne energizează și ne face să devenim mai activi, astfel încât ardem mai multe calorii. Cofeina stimulează în mod natural metabolismul și arderea de calorii. În plus, cafeaua scade pofta de mâncare. Atunci când consumi o ceașcă de cafea după masă, te simți de exemplu mai puțin tentat să mai servești și un desert.

Poate ajuta în prevenirea stărilor depresive

Cunoaștem cu toții efectul energizant și de activare a minții și a corpului pe care îl are o ceașcă de cafea. Acest lucru poate fi util în cazul persoanelor care suferă de depresie. Consumul de cafea a fost chiar conectat cu reducerea tendințelor de suicid. Însă, consumată în exces, cafeaua, dimpotrivă, crește starea de anxietate și schimbările de dispoziție, deoarece, atunci când efectul său dispare, energia psihică scade brusc și puternic.

Prin urmare, cafeaua prezintă multe beneficii extraordinare pentru sănătate cu condiția să fie consumată cu moderație!

Foto: Pixabay