Mâncăruri de tip fast food

Mâncărurile de tip fast food pot fi de-a dreptul delicioase, însă nu sunt deloc sănătoase. Grăsimile trans și numărul mare de carbohidrați, pe lângă faptul că se vor așeza pe coapse și abdomen, te pot îmbolnăvi, în timp. Atunci când, de exemplu, ți se face poftă de un burger, în loc să-l cumperi gata preparat, încearcă să-l pregătești tu acasă, într-un mod mult mai sănătos. Alege carne slabă, care mai apoi trebuie doar tocată și amestecată cu ingredientele preferate de tine. După pregătirea ingredientelor, singurul lucru de care mai ai nevoie este un grătar bine încins.

Utilează bucătăria cu un grill de calitate, deoarece acesta îți va fi de folos și pentru pregătirea altor tipuri de mâncăruri sănătoase. Plita încinsă este perfectă pentru a pregăti fără ulei, fie mici, grătare sau legume coapte, în funcție de preferințe.

 

Pizza

Pizza este unul dintre felurile de mâncare preferate ale tuturor. Blatul crocant sau pufos, brânza și diferitele tipuri de mezeluri pot fi de-a dreptul apetisante. Dar să faci o comandă telefonică la o pizzerie din apropiere nu este cea mai bună alegere. Pentru preparare se folosesc de cele mai multe ori grăsimi nesănătoase, iar ingredientele nu sunt întotdeauna de cea mai bună calitate. Există în schimb rețete dietetice, sănătoase și gustoase, pe care le poți pregăti acasă. Printre cele mai apreciate se numără pizza cu curcan, pui, șuncă și ciuperci sau legume.

 

Cartofi prăjiți

Este foarte greu de întâlnit o persoană căreia nu-i plac cartofii prăjiți. Cu ketchup, maioneză sau sos de usturoi, sunt o gustare rapidă și o garnitură delicioasă. Singurul neajuns este că au o mulțime de calorii și sunt nesănătoși. Însă, deși poate părea greu de crezut, chiar există o alternativă sănătoasă, la fel de gustoasă. Curăță și taie cartofii ca de obicei, doar că în loc să-i prăjești în baie de ulei, prăjește-i în cuptor. Amestecă-i cu o lingură de ulei de măsline, mirodenii și așază-i pe o tava, tapetată cu hârtie de copt. Poți să adaugi și cartofi dulci sau morcovi, după preferințe. Rezultatul îți va depăși așteptările.

 

Înghețată

Înghețata este un desert pe care nu prea îți vine să-l refuzi. Doar că cea din magazine conține de obicei aditivi, grăsimi, zahăr, coloranți și arome. Vestea bună este că poți prepara acasă înghețate savuroase, din ingrediente naturale. Folosește banane coapte, frișcă lichidă, iaurt, fructe proaspete, cacao, cocos, stafide sau orice altceva mai găsești prin frigider. Ceea ce contează este să prepari o pastă cât mai cremoasă, cu un conținut cât mai scăzut de apă, pe care să o bagi apoi la congelator. Totul depinde de imaginația și de gusturile tale.

 

Dulciuri

Pofta de dulce îți dă târcoale de fiecare dată când te gândești să scapi de câteva kilograme? Din păcate, zahărul este foarte dăunător organismului și trebuie evitat mereu, nu doar atunci când ești la dietă. Este adevărat că poate fi mai greu să compensezi gustul caramelelor sau al prăjiturilor, însă este posibil. De exemplu, dacă ți se face poftă de ciocolată, alege varianta neagră. Aceasta este bogată în antioxidanți și îți va potoli imediat pofta.

În categoria „dulciuri sănătoase” putem include: fructele uscate, cu conținut redus de zahăr; tartele pregătite în casă, cu ingrediente atent alese, fructe și miere; budinca de orez; budinca cu semințe de chia; brioșele cu conținut redus de zahăr și grăsimi; biscuiții din făină integrală.

Deși nesănătoase, unele mâncăruri sunt greu de refuzat. Nici nu trebuie să faci acest lucru, ci doar să optezi pentru o alternativă mai sănătoasă. Acest lucru este posibil în cazul oricărui fel de mâncare, trebuie doar să-ți dorești să adopți un nou stil de viață.

 

Sursa foto: Shutterstock