5 alimente grase care ajută în slăbire

5 alimente grase care ajută în slăbire

Atunci când ne propunem să nu (mai) avem kilograme în plus, tendinţa generală este să excludem din meniu alimente grăsime. Total greşit! Multe produse conţin grăsimi sănătoase care accelerează topirea surplusului.

Somon

Peştele gras, cum este somonul, reprezintă de sursă excelentă de proteine care nu numai că îţi protejează inima, datorită conţinutului de acizi graşi Omega 3, dar te ajută să ai silueta pe care ţi-o doreşti. Compuşii Omega 3 defavorizează formarea grăsimii. Într-un studiu realizat în rândul a 35.000 de femei şi publicat în revista 'Public Health Nutrition', persoanele care au consumat peşte gras, cum este somonul, de două până la patru ori pe săptămână au avut un nivel de grăsime corporală mult mai mică decât restul participantelor. Somonul poate fi mâncat afumat sau mărunţit în salate.

Ciocolată

O veste excelentă pentru iubitorii de ciocolată este că acest desert poate fi un aliat important în lupta cu kilogramele. În urma unui studiu recent, citat de site-ul yahoo lifestyle, s-a dovedit că voluntarii, aceştia fiind, ce-i drept, bărbaţi şi au consumat 100 de grame de ciocolată neagră, cu două ore înainte de masă, au asimilat cu 17% mai puţin decât cei care au mâncat ciocolată cu lapte. Explicaţia este datorată conţinutului de acid stearic (principalul compus din untul de cacao, ingredient de bază al ciocolatei), cu ajutorul căruia este ţinută sub control senzaţia de foame şi induce saţietatea.

Migdale
Numeroase cercetări au indicat că migdalele, care deși sunt incluse la alimente grase, pot ajuta la pierderea în greutate. Un studiu din Jurnalul Internaţional de Obezitate și tulburări metabolice asociate, a comparat două diete pe parcursul a șase luni. Un grup a urmat o cură hipocalorică, cu un conţinut scăzut de grăsimi, mai exact de 18 %, şi alt grup a urmat o dietă cu un conţinut moderat de 39 %. Diferenţa a fost furnizată de conţinutul de grăsime din migdale. Persoanele care au pierdut mai mult în greutate au fost cele care au mâncat şi migdale, chiar dacă ambele grupuri au consumat în total acelaşi număr de calorii. Explicaţa este că migdalele conţin compuşi ce limitează cantitatea de grăsime asimilată de organism.

Nucă de cocos

Fructul de nucă de cocos este un aliment bogat în grăsimi saturate, dintre care mai mult de jumătate constau în acid lauric, un lipid unic, care reduce din organism nivelul colesterolului 'rău' (LDL – care este în plus şi se depune pe vasele de sânge).

Nuca de cocos îmbunătăţeste digestia şi absorbţia nutrienţilor, fiind indicată mai ales în cazul persoanelor supraponderale, deoarece previne obezitatea. În plus, ajută şi la o mai bună funcţionare a tiroidei, scăzând riscul apariţiei afecţiunilor de inimă.

Celor care îşi doresc o greutate optimă le este recomandat, în aceeaşi măsură, şi uleiul de cocos. Celebrul Dr. Oz susţine că acest aliment este bun în curele de slăbire deoarece favorizează digestia şi împiedică depunerile de grăsime.

Ulei de măsline

Binecunoscutul ulei de măsline, folosit în zilele noastre în majoritatea bucătăriilor, are un conţinut bogat în polifenoli, substanţe care au capacitatea de a acţiona asupra depozitelor adipoase vechi şi în grăsimi monosaturate, care întăresc inima. Un studiu realizat de Obesity (Asociaţia Internaţională care studiază Obezitatea) a dovedit că o dietă ce include consumul frecvent de ulei de măsline activează un mecanism de sinteză a unui hormon responsabil pentru descompunerea grăsimilor din organism. Consumă câte o linguriţă de ulei de măsline în fiecare zi în salate sau la friptură

Credit foto: Flickr.com.