4 reguli pentru a slăbi înainte de Sărbători

slabit sarbatori

Suntem pe ultima sută de metri înainte de Sărbători, perioada aceea frumoasă din an încărcata cu cadouri și reuniuni de familie, dar și cu multe tentații culinare și capcane pentru siluetă. Fiți fără grijă, dacă vreți Sărbători fără grija kilogamelor în plus și fără să evitați bunătățile de pe masa de Crăciun, iata soluția: pregătire în avans. Adică un mic cantonament culinar prin care se pierd câteva kilograme, ca să avem unde să le punem la loc.

 

Iată planul de pregătiri de Sărbători

 

  1. Mâncați mai multe legume. Acestea sunt sărace în calorii si bogate în fibre, ceea ce înseamnă că te saturi fără să adaugi greutate. Și, la fel de important, legumele sunt pline de vitamine și de minerale, care hrănesc corpul și care elimină poftele de mâncare nesănătoasă.
  2. Adaugă câte 5 minute în fiecare zi la antrenamentul fizic. De azi și până la Crăciun, adaugă în fiecare zi câte cinci minute la sesiunea de sport.
  3. Dublează cantitătea de apă băută

Nu numai că hidratarea oferă un ten strălucitor, dar și accelerează pierderea în greutate. Mulți dintre noi nu bem suficientă apa într-o zi, lucru ce contribuie la oboseală, la câștigarea în greutate și la constipație. Cresterea cantității de apa băută și limitarea băuturilor care conțin cafeină contribuie la starea generală de sănătate.

  1. Consumă alimente sărace în carbohidrați după ora 16.00.

Aceasta este una dintre cele mai ușoare modalități de a subția talia înainte de Sărbători. Cinele formate din multe legume și limitarea cantității de pâine și de paste sunt secretul pierderii rapide de kilograme. Dacă nu puteți renunța la carbohidrați, alegeți ovăz sau cereale integrale, pe care să le mâncați la micul dejun. Nu uitați că și zahărul intră tot în categoria carbohidraților, așa că renunțați și la dulciuri și înlocuiți-le cu fructe.

 

Opinia specialistului

Lavinia Bratu, dr biolog, psiholog, consilier nutriție, www.laviniabratu.ro

 

Urmează acești pași simpli și bucură-te de perioada magică ce urmează…

 

  • Exclude complet alimentele rafinate: zahărul, făina albă, margarina, uleiul rafinat şi toate alimentele care conţin aceste ingrediente.
  • Dimineaţa, pe stomacul gol, bea 600 ml apă plată, cu sucul de la o lămâie. Nu consuma mai apoi nimic, timp de 30 de minute.
  • Fiecare masă pornește cu ceva crud: salată, rădăcinoase sau un fruct cu 20 minute înainte de masă.
  • Consumă doar următoarele alimente: cereale integrale, fructe, legume, zarzavaturi,
  • lactate, preferabil cele fermentate (iaurt, chefir, sana, lapte bătut, brânză de vaci), ouă (doar de casă, nu mai mult de trei pe săptămână), ciuperci, miere, peşte (2-3 mese pe săptămână), carne de la animale crescute în curte (1-2 mese pe săptămână).
  •  Ar fi bine să ai doar două mese pe zi: între orele 10:00 şi 11:00 şi 18:00 şi 19:00, pentru a nu suprapune fazele de ingestie, absorbţie, metabolizare şi eliminare.
  • Între mese nu se consumă nimic! Doar limonadă și ceaiuri din plante medicinale.
  • Ultima masă ar fi bine să fie până în ora 19.00!

 

Foto: Shutterstock