Fibrele dietetice esențiale din alimente contribuie la buna funcționare a sistemului digetiv și la menținerea sănătății. Cu toate acestea, una dintre principalele cauze care îngreunează adoptarea unui stil de viață sănătos și deci o dietă echilibrată este, fără îndoială, agitația cotidiană. Gustările nesănătoase, neglijarea activităților fizice, mesele luate în grabă sau la ore târzii sunt doar o parte dintre factorii care contribuie la disfuncțiile organismului nostru.

1. Nu sări niciodată peste micul dejun! Cu toți știm că este cea mai importantă masă a zilei, însă studiile indică faptul că 28% dintre români nu iau micul dejun zilnic. O persoană care sare peste prima masă a zilei este mult mai predispusă să consume alimente nesănătoase și în cantități mai mari decât îi sunt necesare, pe parcursul zilei. Două felii de pânie crocantă, un pahar de lapte, puțină brânză și un ou fiert sunt suficiente pentru un mic dejun rapid și sănătos.
2. Renunță la gustările nesănătoase dintre mese! În detrimentul covrigilor, sticsurilor, biscuiților și al produselor de panificație nesănătoase, alegeți să consumați un fruct, câteva legume sau o felie de pâine crocantă cu o roșie, un avocado și un praf de sare sau alte mirodenii.
3. Convingeți-i și pe cei dragi să consume fibre dietetice esențiale! Au multiple beneficii asupra organismului, iar studiile nutriționale au arătat că un aport mare de fibre dietetice scade riscul de obezitate, de diabet de tip 2, boală coronariană și chiar de risc de apariție a cancerului colorectal.
4. Înlocuiește produsele de panificație! Alternativa poate fi pâinea crocantă din secară și din tărâțe de secară sau cu multicereale ori cu chimen, coriandru și usturoi.

 

Credit foto: Creative Ideas