Sari peste micul dejun
Să începi ziua cu stomacul gol e ca și cum ai porni la drum cu mașină fără să-i faci plinul de benzină. Acest obicei duce la oboseală, slabă capacitate de concentrare, dificultate în logică, iritabilitate, rezistență diminuată la stres și, în general, randament redus față de ceea ce poți.

Sărezi mâncarea excesiv
Felul în care perceppi gustul mâncării ține de obișnuință, iar simțul tău gustativ poate fi reeducat în favoarea sănătății tale. Poți micșora treptat cantitatea de sare consumată și să redescoperi adevărata savoare a mâncării.

Folosești ulei deja prăjit
Pentru a face economie, multe gospodine folosesc același ulei pentru mai multe prăjiri. Însă, la temperaturi ridicate, uleiurile alimentare polinesaurate (de floarea soarelui sau de porumb) se hidrogenează și devin nocive pentru organism. În plus, s-a observat că în urma prăjirii, rezultă acroleina, o substanță cancerigenă. Mai puțin toxice sunt uleiurile mononesaturate (de măsline, de avocado).

Mănânci la fast-food
Produsele care se găsesc la fast-food sunt în majoritate rafinate, cu proprietăși nutritive extrem de reduse și care conțin în schimb mulți aditivi alimentari și toxine. Așadar, nu doar că organismul tău nu va beneficia de elemente nutritive, dar va depune și un efort suplimentar pentru a le elimina pe cele nocive. Fără a scăpa din vedere și numărul mare de calorii.

Credit foto: 123rf