4 motive pentru care nu ar trebui niciodată să sari peste mesele principale ale zilei

4 motive pentru care nu ar trebui niciodată să sari peste mesele principale ale zilei

Alimentația zilnică influențează totul, de la greutatea ta, la nivelul de grăsime din organism, la capacitatea de concentrare, până la nivelul de energie de peste zi și abilitatea de a lua deciziile potrivite în condiții de stres. Atunci când, dintr-un motiv sau altul, alegi să sari peste mesele principale ale zilei, organismul se dereglează. Ceea ce faci în realitate este să-l lași fără principalul combustibil de care are nevoie ca să funcționeze la capacitate maximă pe tot parcursul zilei. Știm și noi scuzele, așa cum și tu le știi foarte bine: lipsa de timp, oboseala, alte proiecte importante și deplasările zilnice te împiedică să mănânci după un plan strict. Dar toate acestea pot duce la probleme mult mai importante pe viitor.

4 motive pentru care nu ar trebui niciodată să sari peste mesele principale ale zilei:

  1. Vei începe să scazi în greutate, dar nu e un motiv de bucurie

Cea mai greșită logică de la care ai putea pleca este aceea că dacă mâncarea te îngrașă, atunci lipsa ei te va ajuta să ajungi la greutatea mult dorită. Dar nu este tocmai așa. Niciodată nu trebuie să rămâi flămândă de dragul siluetei. Mai multe studii de la Ohio State University arată că atunci când sari peste mese, pierzi în greutate, însă și organismul va începe să se comporte diferit. În primul rând, orice vei mânca se va depune, pentru că vei avea un corp în stare de conservare, care va încerca să acumuleze orice resursă, în clipa în care va sesiza că nu mănânci destul. În al doilea rând, nu vei scăpa așa de ușor de grăsime, ci mai degrabă de masa musculară. Ca efect vizual, vei părea mereu slăbită, iar corpul nu va avea o conformație pe placul tău. Ce poți face este să urmărești câteva idei de rețete rapide pentru a putea găti din timp mesele de a doua zi sau de moment. În acest fel, vei reuși să îți controlezi ceea ce mănânci și să nu sari peste mesele principale. Pentru gustări, poți folosi foarte ușor un blender care te va ajuta să îți prepari un smoothie de fructe cu lapte, scorțișoară și puțină nucă, pentru momentele în care vei fi pe fugă și nu vei avea timp să iei o gustare solidă cu tine.

  1. Există riscul pentru apariția unor afecțiuni

Potrivit medicului Leah Cahill de la Harvard School of Public Health, atunci când sari în mod repetat peste mic dejun te îndrepți cu pași rapizi către probleme de sănătate. Potrivit unui studiu realizat de acesta, femeile care sar peste micul dejun aproape zilnic au căpătat un risc mai mare cu 20% de a suferi de diabet de tip 2. „Organismul nostru trebuie hrănit cu regularitate pentru a menține colesterolul, insulina și tensiunea la un nivel normal”, explică acesta.

  1. Cu cât mănânci mai rar, cu atât vei mânca mai prost

Un studiu condus de cercetători de la Cornell University a scos în evidență faptul că persoanele care obișnuiesc să sară peste mesele principale mănâncă, în medie, mai mult junk food, cu 31%, spre deosebire de persoanele care respectă un program nutrițional. De cele mai multe ori, cumpărăturile făcute atunci când îți este foame te vor împinge să iei decizii nefericite din punct de vedere alimentar.

  1. Efectele sportului pe stomacul gol

Poți face parte din categoria celor care nu se pot face exerciții fizice afară sau la sală dacă au mâncat în ultimele ore. Dacă obișnuiești să sari peste mese, dar faci și sport în același timp, vei slăbi mult, dar riscurile la care te expui sunt foarte mari. În primul rând, singurul moment al zilei în care te poți antrena, chiar dacă nu ai luat o masă solidă înainte, este dimineața. Condiția principală este să mănânci consistent după antrenament, când metabolismul este foarte activ. Altfel, poți risca să resimți dureri de cap, oboseală extremă, înfometare și chiar să te îmbolnăvești. Când sistemul imunitar este foarte scăzut, e ușor să iei viruși.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: puhhha

(P) Articol realizat împreună cu Philips

Loading...