4 lucruri pe care ar trebui să le eviți înainte de a rămâne însărcinată

4 lucruri pe care ar trebui să le eviți înainte de a rămâne însărcinată

Înainte de a rămâne însărcinată trebuie să acorzi atenție mai multor lucruri. Alimentația este una dintre ele, stilul de viață este un altul. Iată ce trebuie să mai știi înainte de a deveni mamă.

Înainte de a începe să încercați să concepeți un copil, există anumite alimente pe care trebuie să le reduceți (și evitați) și unele schimbări în stilul de viață.

Iată de ce ar trebui să țină cont femeile care doresc să conceapă un bebeluș.

Aceste lucruri nu țin locul consultului și sfatului unui medic specialist.

4 lucruri pe care ar trebui să le eviți înainte de a rămâne însărcinată

1. Peștele cu conținut ridicat de mercur

Dacă vă plac peștii și consumați o cantitate echitabilă, reduceți consumul de pește ce are mercur cu trei luni înainte de a încerca să rămâneți gravidă.

Dacă nu puteți să excludeți acești pești din dietă, încercați să-i consumați cât mai rar posibil. Și nu în cantități mari.

Pești ce conțin mult mercur – tonul mare, peștele spadă, rechinul, macroul regal, macroul spaniol.

Expunerea la mercur poate afecta dezvoltarea neurologică a fătului.

Nici mamele care alăptează nu ar trebui să consume prea mult pește cu mercur.

Cele mai bune alimente care cresc producția de lapte matern în timpul alăptării

2. Cât mai puține sucuri colorate, cu chimicale

Există o mulțime de sfaturi contradictorii despre modul în care dieta ta afectează fertilitatea.

Se spune că este bine să eviți sucurile colorate cu acid și pe cele din fructe.

Ambele sunt bogate în zahăr, cresc foarte repede zahărul din sânge și pot avea un impact negativ asupra fertilității.

Este o idee bună să eliminați și grăsimile trans din dietă, deoarece consumul prea mare a fost legat de infertilitate.

Citiți etichetele pentru a afla dacă ați consumat în mod necunoscut grăsimi trans prin alimentele prelucrate și ambalate.

3. Alcool… spre deloc

Alcoolul poate fi legat de probleme de fertilitate și avort spontan.

Afectează fertilitatea dacă beți mult, dar un pahar sau două la cină, la sfârșit de săptămână este puțin probabil să aibă un efect semnificativ asupra fertilității.

Beți vinul înainte de ovulație, dacă tot o faceți. Nici partenerul nu ar trebui să exagereze cu alcoolul, mai ales în perioada de concepție.

4. Scăpați de kilogramele în plus

Prea multă sau prea puțină grăsime corporală poate provoca o ovulație neregulată sau rară.

Femeile al căror indice de masă corporală [IMC] este între 24 și 30 sunt cele mai fertile, spun specialiștii.

10 Semne subtile care îți indică faptul că ești gravidă

Înainte de a rămâne însărcinată adoptă obiceiuri sănătoase

1. Verificați nivelul hormonului tiroidian

Hipotiroidismul (o tiroidă subactivă) este foarte frecvent la femei.

Nivelurile scăzute ale hormonului tiroidian pot interfera cu eliberarea unui ovul din ovar (ovulație), care afectează fertilitatea.

În plus, unele dintre cauzele care stau la baza hipotiroidismului – cum ar fi anumite afecțiuni autoimune sau hipofizare – pot afecta fertilitatea.

Dacă rămâneți însărcinată poate provoca avort spontan.

Fluctuațiile nivelurilor tiroidiene care sunt prea scăzute pot provoca și malformații congenitale, deci este foarte important să luați măsuri.

2. Faceți vaccinările necesare

Dacă nu ați făcut vaccinări de ani de zile, discutați cu medicul dumneavoastră despre ceea ce ar trebui să faceți.

Cele mai importante sunt de rujeolă, oreion, rubeolă, dar se pot face și pentru difterie, tetanos și pertussis.

Având grijă de tine, ai grijă de bebelușul nenăscut.

3. Suplimentele

Este important să începeți să luați un supliment de acid folic cu aproximativ trei luni înainte de a intenționa să rămâneți gravidă, deoarece durează puțin timp pentru a se dezvolta în corpul dumneavoastră.

Este, de asemenea, o idee bună să vă asigurați că primiți suficientă vitamină B12 în dietă deoarece unele studii au asociat o deficiență a infertilității.

Vitamina B6 și suplimentele de ulei de pește au fost, de asemenea, legate de eventualele tratamente pentru infertilitate.

Top 5 alimente pe care ar trebui să le consumi înainte să rămâi însărcinată

4. Mențineți o rutină regulată a exercițiilor

Cât de mult exercițiu ar trebui să faceți în timpul sarcinii este adesea o dezbatere fierbinte.

Cercetările sugerează că mișcarea moderată poate îmbunătăți fertilitatea.

Prea multe nu e bine, dar nici deloc nu este recomandat.

Specialiștii recomandă cel putin 30 de minute de exerciții moderate 5 zile pe săptămână sau cel puțin 20 de minute de exerciții viguroase 3 zile pe săptămână pentru o sănătate optimă.

5. Lăsați stresul zilnic

Există atât de multe vorbe despre stres și fertilitate, dar într-adevăr, cercetarea spune că stresul nu afectează mult fertilitatea.

Stresul poate întârzia sau împiedica ovulația dacă aveți un eveniment neobișnuit, neplăcut.

Stresul general nu are prea mult efect asupra abilităților viitorilor părinți de a face copii.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...