4 indicii că NU mănânci destule grăsimi sănătoase

4 indicii că NU mănânci destule grăsimi sănătoase

Dacă din alimentația ta lipsesc sau este insuficientă cantitatea de grăsimi sănătoase, atunci organismul îți dă semne pe care merită să le iei în seamă.

 

Termenul de grăsimi poate avea pentru multe persoane o conotație negativă, dar acest lucru este greșit. Există într-adevăr grăsimea nesănătoasă care ridică nivelul colesterolului, însă trebuie luată în calcul și grăsimea sănătoasă, esențială pentru organism. Este nevoie de grăsimile bune pentru a asimila în corp alți nutrienți, pentru a menține sănătatea inimii și a creierului, pentru a contribui la sațietate și la alte funcții vitale. Iată mai jos patru indicii că ai nevoie de mai multe grăsimi de calitate în meniul tău.

1. Preferi nucile și semințele și eviți peștele

Pentru conținutul de omega 3 te bazezi pe consumul de exclusiv nuci, semințe de chia, cânepă, in, etc.. Doar că aceste surse vegetale sunt asimilate diferite de organism față de cele animale. E necesar să incluzi în alimentație și pește gras (somon, halibut, sardine), ouă de găină îmbogățite cu omega 3, fructe de mare sau suplimente (discută cu medicul tău despre ce tip de suplimente este potrivit pentru tine).

2. Stare de moleșeală după ora 15

Lipsa de grăsimi sănătoase la masa de prânz ar putea contribui la instalarea stării de moleșeală din preajma după-amiezii. 'Am lucrat cu paciení care mi-au spus că au mâncat (aparent) o masă de prânz sănătoasă, cu salată de legume, piept de pui cu iaurt fără grăsimi. Însă acest prânz este lipsit de orice fel de grăsime. Adăugarea unui ulei de măsline sau nuci la acea salată sau un iaurt cu 2 % grăsime ar crește sațietatea și ar ajuta organismul să nu mai fie lipsit de energie în preajma după-amiezii', a declarat medicul Kayleen St. John, director de nutriție la Natural Gourmet Institute pentru o publicație americană.

3. Grețuri după ce ai luat vitamine

Dacă ai o stare de greață după ce ai luat vitamine, fără să mănânci înainte, reține să iei în calcul consumul alimentelor cu grăsimi de calitate. Cele mai multe vitamine, în special cele liposolubile A, D, E și K, au nevoie de grăsime să fie absorbite în mod adecvat în organism. Luând vitamine după o masă care conține grăsimi sănătoase (nuci, seminte, avocado, ouă etc..) pot atenua greața.

4. Schimbări bruște de dispoziție

Cercetările sugerează că acizii grași omega-3 pot ajuta la ameliorarea tulburărilor de dispoziție ușoare. Reducând cantitatea de acizi grași omega-6 din dietă, putem îmbunătăți eficacitatea celor cu omega-3. Cel mai mare vinovat de omega-6 vine sub formă de uleiuri vegetale (rapiță, floarea-soarelui, șofran, soia etc.) se găsesc în abundență în produsele alimentare ambalate. Concentrarea pe consumul de alimente integrale este un mod eficient de a îmbunătăți raportul omega-6 / omega-3 din dietă.

 

Credit foto: Shutterstock